TOTAL PAGEVIEWS

30 September 2016

34 | Aku cuma nak Aku

Assalamualaikum dan Selamat Malam. 

Aku selalu tanya aku. Kenapa aku?? Kenapa selalu aku?? Kenapa asyik-2 aku?? Aku belum pernah nangis atas apa apa perasaan yang mengganggu semester ni. Tu bermakna aku dah cukup kuat untuk hadap setiap masalah dan dugaan yang datang. Sebab bagi aku dugaan yang aku alami kalini tak sebesar dugaan semester 3 hari tu. 

Aku jadi terlalu 'tabah' sampai kadang jadi terlalu 'kasar' . Berani untuk bertindak dan tempuh apa yang bakal datang as long as aku tahu aku tak salah. Tapi cuma pada certain people. Ya. Certain people.

Sebab aku masih jaga hati orang. Orang orang yang aku rasa bila aku buka peluang orang manfaatkan. Tapi bila aku berkasar orang mungkin anggap yang aku kurang ajar. Aku tak boleh jadi sederhana. Bila aku baik, aku jadi sangat baik. Bila aku kasar, kau atau orang sekeliling akan terasa. 

Aku tahu tak baik pertikaikan kenapa Allah pilih kita untuk tempuh apa yang kita sedang tempuh. Tapi kadang aku tertanya tanya kenapa mesti selalu aku? Aku pun lupa. Allah tak membebani umatnya dengan sesuatu yang tak dapat dia pikul. Patut aku sedar aku istimewa. Mungkin Allah nak ajar aku ikhlas. Tolak ansur. Bersyukur. 

Lately ni, aku suka bawa diri. Aku cari Aku. No trusted people. Eh terjujur. Ada. Tapi hati ni berbolak balik. Aku tak sedih apa yang dah orang buat dan aku diam. Tapi aku sedih kenapa aku tak boleh kuat macam mana aku selalu nasihat dan kuatkan orang lain.

Susah bila orang letak dalam fikiran dia yang kita ni polos. Anything yang kita cakap dan buat, orang tak take serious. Kadang, aku penat jadi lembut. Tapi aku benci jadi kasar. 

Itu je. 

Aku taknak buat orang terasa sebab aku tahu macam mana kuasa otak, mulut dan jari ni boleh bertindak kalau aku terus biar emosi kawal aku. Siapa pun kau orang yang dah berjaya baca benda bodoh ni sampai ke saat ni, tolong aku minta, hargai aku sebagai seorang manusia. Bukan seorang yang kau kenal aku siapa. Penat bila rasa tertindas. Atau cuma mainan perasaan 

No comments: