TOTAL PAGEVIEWS

24 March 2017

58 | Konsep 'Law Of Attraction'

Assalamualaikum. 

Bila Nadia nakkan sesuatu atau lebih tepat ialah terlalu nakkan sesuatu, tiba tiba jadi orang yang 'positif'. Positif dengan usaha. 

Haritu dah terlintas tapi cuma tanya pendapat makcik dan Amirul. Tapi kalini perasaan tu makin kuat jadi terus direct jumpa ma bagitahu hal sebenar. Selain tu, Nadia minta pendapat salah satu dari HR person dalam office ni sebab nak tahu apa pula pendapat dia. 

Bila Nadia terlalu nakkan sesuatu, satu hal yang Nadia selalu pegang, 'rezeki tak pernah salah alamat' atau setelah kita kaji sebenarnya sebanyak mana usaha yang kita dah beri dalam satu satu hal, kalau Allah tak izinkan maka itu bukan rezeki yang tertulis pada kita. Sebab tu jangan banding apa yang kita ada dengan orang lain ada dan jangan persoal kenapa kita tak dapat apa yang orang lain dapat. Bahagian rezeki kita berbeza beza. 

Nadia sangat percaya pada takdir. 


Redha dan pasrah dalam takdir hidup sendiri. Nadia percaya setiap sesuatu yang Allah takdirkan jadi dalam hidup ni ada hikmah yang kita tak sedar kecuali bila sampai masanya nanti kita akan faham sendiri hatta makan masa bertahun tahun. 

Konsep pasrah tanpa menyerah Nadia mudah je. Nadia dah usaha sehabis baik, tapi keputusan selepas usaha tu tetap urusan Allah. Kalau betul ada rezeki Nadia, maka, ada lah. Kalau tak ada, mungkin ada lencongan hidup yang lebih baik Allah dah atur. 

Sebab Nadia tahu Allah tahu, Nadia sangat nak 'benda' tu. Tapi, Nadia juga tahu yang Allah lebih tahu apa yang terbaik untuk Nadia. Allah tak beri tak bererti Allah tak peduli tapi Allah mungkin dah sediakan sesuatu yang lebih baik dari apa yang Nadia nak sekarang. 

Konklusi.
Sangka baik lah dengan diri sendiri dan Allah. Studi la pasal "Law Of Attraction" dan mungkin kalian akan sedar sebenarnya apa yang kalian fikir sangat mempengaruhi kehidupan seharian kalian. 

Setiap kebaikan yang orang lain nampak dalam diri Nadia cuma satu peluang dan ruang yang Allah beri selepas segala keaiban dah Allah tutup rapi. Bukan berlagak baik tapi fikir, sampai bila nak terus jahil. 





No comments: