TOTAL PAGEVIEWS

24 January 2017

48 | KERJA LIPAT RISALAH DARI RUMAH (scam)

Assalamualaikum. 

Dah 2017 pun masih wujud aktiviti aniaya orang untuk kaut keuntungan sendiri dalam erti kata lain SCAM. Perniagaan MELIPAT RISALAH DARI RUMAH SAHAJA. Damn ! Benda ni rupanya dah zaman tok kaduk bila tapi aku baru tahu sebab tak pernah tahu hahahaha, dan hampir terpedaya. 



Mula mula nampak iklan ni dekat Twitter semalam dan aku terus whatsapp dia, tapi harini baru dia reply. 

Kalau aku mampu screencapture berapa panjang dia punya penerangan pasal perniagaan bodoh dia ni memang aku buat dah tapi serius panjang sangat. Betapa cerdiknya aku pun baca la sampai serak suara dekat adik aku.



Benda bodoh ni kena bayar RM50 sebagai yuran ahli sebelum dia buat proses untuk kemasukan bagai tah pape tu. Aku tak kesah mana soal bayar tapi jadi curiga bila masa baca dia kata 'duduk sahaja di rumah dan tidak perlu kemana mana. Anda hanya perlu lipat risalah, masukkan ke dalam sampul dan pos pada setiap hari. Bayaran akan dilakukan pada setiap minggu bergantung kepada berapa surat yang anda pos' . 

Tapi tiba tiba, dia kata .. ↓↓↓


Kena cari orang bawahan?! Aku pun terus google 'kerja sambilan melipat risalah' . Pappppp keluar scam 💩 . Ramai dah jadi mangsa. Masalahnya ada yang zaman 2015 lagi dan ni dah 2017 wehh, tapi benda ni masih berlaku. Cuba kalau aku tak buat research, tak ke aku dah tertipu? 

Aku malas nak censored nombor dengan twitter orang yang berkaitan ni, biar orang tahu. Benda macam ni bukan nak tutup rezeki tapi memang benda yang patut dicegah ! Lagipun pernah belajar isu scam bagai ni masa semester 5. Tu aku cakap terima kasih sebab perli lah tu. Aku siap bagi blog orang yang share kena tipu tu. dia tak reply. Means, betul lah 💣💢




Antara gambar yang konon tugasan yang kau kena buat bila dia dah pos barang ;





Nasihat terakhir aku. Kalau nak buat apa apa, nak pakai apa apa, nak beli apa apa. Search dulu feedback sebanyak mungkin tentang setiap perkhidmatan dan produk yang kauorang berminat. Orang perempuan terutama bab skincare. Jangan tahu nak cantik in short term je tapi makan diri. Google bersepah info. Cari. Ni lah salah satu nya. Kantoi aktiviti scam CERDIK ni. 

189 comments:

Unknown said...

AMARAN..PENIPUAN MELIPAT RISALAH..NAMA penipuNOOR HAMIDAN BIN ABDUL HALIM..ALAMAT 108 LORONG INTAN B/4, TAMAN INTAN, 08000 SUNGAI PETANI...

Saya dah terkena..bayar rm60 pendftran..barang tunggu dah 3 minggu belum sampai..mesej x balas
Call x berjawab.
**Bawah ni ayat promote dan blog penipu tu**

*JAWATAN KOSONG PART TIME DI RUMAH DIPERLUKAN.*
*GAJI RM1000 -1400 SEBULAN.*
*Pengambilan segera. Buat kerja dirumah. 2-3 jam sahaja sehari. Kerja menulis/ menaip nama dan alamat pelanggan pd sampul utk tujuan pos. Bayaran gaji sgt berbaloi dan dikredit terus ke akaun bank anda. Gaji harian/ mingguan. Tempat terhad. Whatsapp ke nbr 013-597 1807. Pendaftaran utk pengambilan akan ditutup sebaik sahaja semua kekosongan telah dipenuhi.*
*http://ciptaincome.blogspot.com*
*_#Klik link diatas utk keterangan lanjut dan pendaftaran._*

Unknown said...

Aku pernah kena tipu..Tp aku jejak penipu tu hmpir2 nk dpt..Tp nsb dia baik,smpat larikan diri..D sini aku nk bagitau nick name yg digunakan selaluny perempuan..Sprt cik miera..Cik nieza..Cik yati..Akaun bank peniu tu pn nama prempuan sprt hidayu..Amirah..Natasya..Hati2..Kalau boleh tlg viralkan

Anonymous said...

Dan satu lagi..Penipu adalah berkeluarga..Maksud aku bapak/anak/suami/istri/ semua adalah sindiket ni..Insyallah aku akan bongkarkan sapa dalang..Akaun bank yg sering digunakan kebanyakkn bin/binti muhammad..Awas ye..Aku dh dpt alamat diowg yg ddftrkan d bank..Tp rumah tu dh kosong,.Dn aku jgak ada check transction keluar duit selaluny dari kawasan2 sri gomabk/wgsa maju/sentul..Last alamat diowg aku dpt d kajang..Utk pngetahuan pembaca semua aku pkerja bank..Sbb tu ak tahu sikit2 Psl pgerakkan sindeket ni..Xpe insyallh..Doakn je yg baik2 supaya aku dpt cari diowg ni

Anonymous said...

I adalah salah seorg mangsa penipuan niee...apa yg dijanjikan x betul semua nyer..duit pendaftaran sebanyak rm60 sdh dibayar kepada si penipu niee...tp bahan kerja x di hantar sebaliknyer hanya copy risalah dan panduan kerja yg menyuruh kita jadi penipu macam diaorg..sila ambil tindakan dekat diaorg nie..sblm ramai lagi yg akan jadi mangsa..nama si penipu nie hanya dikenali sebagai cik era no tel 016 8925971..konon nyer kerja yg di beri sgt simple santai tp penipuuuuu..tggu masa nyer terbongkar jgak semua niee..makan la duit yg x akan dihalalkan..

NN said...

awesome !

Cara Buat Duit Dengan Mudah said...

Bahaya la kalau tak check pasal keje2 online ni..nmpak mcm senang kan..orang kita pun satu tgk ada Cara Buat Duit Dengan Mudah terus ikut..patutnya cek dulu. cara paling senang nak cek ialah korang google nama keje tu then letak scam...tengok ada tak citer2 tak elok pasal keje tu atau pun orang yang iklan kan kerja tu...biasanya mesti ada. so tu la , ilmu ni penting.

Unknown said...

Thanks for sharing 😘
Sy hampir menjadi mangse. Patut la berat je hati nk bank in. Delay dari sehari ke sehari. Tibe2 hari ni rase nk google. Ternampak pulak. Blog awak. Kite dah la tak berape nak hado.. rm60 tu boleh kenyang buat makan sefamily kot. Nway, thanks sgt2. Harap dimurahkan rezeki awak sebab membantu orang2 macam saya. Hugss... (siap buat snapshot bagi kat cik era 🤣)

Unknown said...

Saya baru kena Dan macam anda cakap sudah deposit rm 60 tapi sampai lepas 13 hari tak ada terima bahan. Dan what apps dia tak jawab. Tapi pernah ada orange just report polis? Krn ada bukti nama orange yg kita deposit kan? Geram betul saya ni...

Anonymous said...

Dah lah menipu… ajar plk kt org lain cara nk menipu, konon nya orang bawahan… puiii… aku rasa brpa bnyk dosa dia tanggung!!

Unknown said...

Saya pun memang sudah terkena tapi diakhir pemikiran negatif terhadap mereka barang pun sampai. Tiap kali ws hanya tinggalkan bluetick respond pun tk elok. Allahu jauh2 kan lah dari business mcmni. Nasib baik cepat elak dari lakukan kerja tk baik mcmni. Brg kata smpai 7-10 hari bekerja ni dah msuk 3 minggu belom sampai lagi. Moga mendapat hidayah atas perbuatan penipuan mereka.

Unknown said...

Fuhh...nsib baik xkene tipu lgi..lps bce komen korg semua ni..tpi pompuan ni nme "cik Aniza"..siap bgi ss psl bt kerje dn testimoni pekerje die..tapi xtau lah die kte betul ke tipu..byrn pendaftaran RM60.00...kalau xbye dia xakn layan...nmpk die sdg nk menipu tu...haha

Anonymous said...

asslm. saya baru ja terkena dengan penipuan ni. Deposit rm60. Dia sroh tunggu 7-10 hari atau paling lambat 12 hari bekerja. saya bank in dalam akaun nor Hidayu . Sepatutnya saya dapat bahan jumaat yang lepas. tapi tunggu punya tunggu . masih tak sampai. dengan rasa tak sedap hati, saya chat si penipu ni. memang haram dia nak balas chat. dia seen sahaja chat. Saya bayar duit deposit tu guna elaun praktikal yang baru saya dapat. yaa, benda dah jadi. ni jadi pengajaran saya untuk tak mudah tergoda dengan iklan duit banyak. ya, memang salah saya jugak sbb tak siasat dulu. hm Saya berharap sangat-sangat pihak atasan dapat ambil tindakan terhdap penipuan seperti ini. Blog si penipu masih ada. Takut-takut orang lain pula terkena selepas ini.

Anonymous said...

Assalamulaikum, saya pun rasa saya mangsa penipuan mereka ni jugak. Saya berurusan dengan Cik Ziehah. No. akaun Mayabank dia 513032505330 , nama pemilik akaun ni Nor Hidayu Bt Muhamad. Saya sepatutnya paling lewat terima barang semalam. Dah 15 hari bekerja saya tunggu dari 9/3/18. Saya hantar mesej tanya tak berbalas. Dah la saya lepasan STPM, duit pun guna duit mak bapak huhuhu. Macam mana saya nak bagitau kat mak bapak saya nanti. Sebelum ni pun mak bapak saya nasihatkan saya takut mereka tipu dan tanya saya tentang pekerjaan ni. Tapi saya yakinkan mereka sebab ada testimoni. Awalnya saya nak daftar bulan 1 tapi mak bapak saya tak bagi, sampailah bulan 3 saya minta juga dan mak bapak saya bagi akhirnya. Kawan saya juga ada berkata dia daftar juga kerja ni tapi akhirnya ditipu. Penipu ajar untuk tipu orang lain pula dengan pelbagai cara kepada dia. Dia cerita pada saya. Saya ingat mungkin ada orang guna nama kerja ni untuk menipu dan ada syarikat kerja ini yang sebenar. Jadi saya kuatkan diri untuk masih percaya dan cuba. Tapi... hmmm akhirnya setelah sampai waktunya barang saya tak sampai2 juga. Baru malam ni tergerak hati saya untuk Google kerja lipat surat dan akhirnya terjumpa banyak penulisan pengalaman di blog2. Baru saya tahu yang ni scam setelah baca di komen2 ni. Banyak penjelasan dan pengalaman yang saya dapat. Terima kasih atas perkongsian :)
Alhamdulillah akhirnya Allah nak tunjuk, dan ada jawapan, sesungguhnya setiap persoalan dan penantian tu akan terjawab bila tiba masanya. Jadi ini merupakan pengajaran untuk saya. Semoga kita lebih hati2 selepas ini. dan mohon orang2 yang ada kuasa tangkap scammer ni.

Anonymous said...

Haha lol. I think I'm one of their victim too. Tak tahu la nak nangis ke nak gelak. 2 two years ago i ada terbaca jugak pasal ni, masa tu nak cari kerja la kan. And semalam i baru je bayar duit "registration" dengan dia. And malam ni tiba tiba tergerak hati pulak nak search balik pasal benda ni. Suddenly i baca komen another victim atas ni, nama, nombor akaun orang tu sama dengan yang i ws semalam. Damnnn! Terkilan nya rasa bila dah bayar dekat dia! Even just a rm 60 but gosh... damnnnnn!!! Instinct i takut takut nak join, tapi bila fikir memang terdesak sangat nak guna duit, terus ws dia! Hmm yelaa nak cari kerja punya la susah sekarang. Berapa banyak kali dah pergi interview tapi dapatnya tak pun. Dengan nak kahwinnya lagi hujung tahun ni. Sedihnya... what a fool of me! How come these scammer takde orang take action langsung?? Kes macam ni dah lama kan? Arghhhh gerammmm!

Unknown said...

Assalamualaikom , ni saya nak bagitau . saya pun terkena baru baru ni , yaallahh sakitnya hati saya bila kena tipu macam ni , saya first time kena tipu dengan orang macam ni . semalam saya col dia banyak kali tapi tak angkat angkat , bukan senang kita nak bagi duit rm60 tu dekat orang yg tipu kitaa . rasa macam ergh nak maki maki jaa perempuan tuu .

Anonymous said...

assalamualaikum,sy ni baru lepasan spm 2017..sy jugak dh kena tipu dgn cik miera ni..kononnya sy ni nk cari duit sementara nak tunggu keputusan upu..
saya pun bank in kat HIDAYU BINTI MUHAMMAD(513032505330) ..(guna duit ayah saya pada tarikh 20/2/2018..dia pun suruh hantar slip bank in kat ws dia..pastu dia pun send pasal kerja lipat brosur and bla. bla. bla. setelah 3 bulan lebih bahan kerja pun sampai setelah sekian lama menanti harini pada tarikh 7/5/2018.
bila sy bukak sampul tu hanya ada 'sampah ' yg fotostat shj bukannya bahan kerja yang spt yg dijanjikan .sebenarnya lepas dah sebulan saya register,saya pelik bila bhn x sampai dan saya pun suruh dia transfer balik RM 60 ke akaun ayah saya tapi dia x layan.
ayah saya pulak asyik tanya mana bahannya x sampai lagi ke. .mestilah ayah tanya sebab bank in duit ayah.saya pun fed up dan saya pun reply pada dia tanya bila bhn nak sampai .saya call ,dia x angkat. saya ws ,dia x reply hanya bluetick jer.
saya reply kat dia yg ' AQ HARAMKAN DUIT RM 60 YG AQ BYR KAT KAU .DH LAH PENIPU .DASAR MANUSIA YG X BERIMAN. harap jer org islam .bila saya tanya bila bhn kerja nak sampai dia reply ' brg sudah diposkan ,sy harap cik bersabar ,k. tu pun saya ws dia setiap hari tapi dia hanya pernah reply 1x.
sebenarnya saya cukup penat saya tunggu dari hari ke hari ,minggu ke minggu,bulan ke bulan . sebenarnya say bukanlah jenis org yg mudah percaya dgn kerja part time online tapi atas sebab testimoni yg berlambak menggunakan no. fon yg berlainan tulah saya tertipu .
bila sy rasa saya kena tipu saya ws dia ' bila register terus online ,tapi bila tanya bhn bila nk sampai ,x reply plak ' serupa mcm kat drama .

so sy harap anda semua berhati hati agar tidak jadi mangsa seterusnya..

Anonymous said...

Kena tipu gak. Dah bayar baru tergerak hati nak search kat google. Tengok2 scammer. Menyesal bayar rm60. Takkan aku halal duit tu 😠

Anonymous said...

saya baru jumpa advertisement scam ni kat instagram. dah whatsapp scammer.tunggu bank in ja. nasib baik terdetik nak research dulu. sbb rasa mcm senang nya nak buat duit kalau macam tu. rupa nya scammer. allahu. dah 2018 otak ada tapi akai takdak nak pike halal harom. mashaallah. baik beniaga KUIH KERBAU GULING yang viral kat Rantau Panjang sekarang. ok ke gitu? salam ramadhan :)

Unknown said...

Asslammualaikum sy pon nk share terkena juga dengan penipuan kerja part time di rumah🤦‍♀️.. Name di gune kan sebagai cik Naziehah,nama akaun digunakan NorHidayu hari ni hari ke 16 sy tunggu bahan kerja tu sampai tapi x smpai2 macam korang kne sy bagi ws pon dye bace je x balas kol x angkat.. dari awal lagi rase x sedap hati tapi fikir kan duit sy bankin juga RM60.00 tu Niat nk bntu mak sy sbb da nak dekat raya.. so kalau dapat kerja ni betul2 dapat bantu mak sy.. tapi hati ni tergerak nk cari kat Google sal kerja partime lipat risalah.. sy just taip Name dye sahaja CIK NAZIEHAH terus keluar blog la bagai cite sal ni.. sy da agak bnde ni penipuan tapi fikir duit tu jadi nk cube juga.. nak xnak sy kne terima yg sy da tertipu juga bnde ni da aktif dari 2015 sekrang 2018 lame da downg buat kje ni.. sy xthu la xde tindakan ke ke atas downg.?? Sy nk buat laporan pon rase polis layan ke.? Sbb salah sy juga mudah bercaya gan kerja online.. bile fikir balik mane Ade kje yg mudah orng nk bg duit kat kite.. nk halal kan duit 60 ringet tu ke x pon x thu.. esok kalau sy x halal kn sy juga kne tunggu dye minx halal kan duit tu xpasal2 jadi penghalang sy untuk masuk ke syurga.. Insyallah orng macam ni akan dapat juga bahagian dye.. kite doakan yg baik2 sbb da bnyak duit haram dye da makan.. Harap semua berhati2 lepas ni.

Unknown said...

Alhamdulillah allah gerakkan hati untuk check dulu even baru lepas ws dia. Haihh kita punyalah eksaited baca blog dia sbb nak cari duit nak pakai untuk uitm bulan 8 ni 😭 . Lepas dia reply punyalah panjang terus kita block number. Mcm manalah nasib dia nanti. Dosa sesama manusia. Moga allah beri hidayah

Unknown said...

Acc num maybank atas nme nor hidayu tuh penipu ker? Ya Allah mtk laknat mrk yg amik duit nih. Xkn kaya mne pon dan xkn oergi jauh org mcm ni, xp mcm mne nk inform kt semua org kt luar yg web tuh penipu?

Unknown said...

Aku nk buat report isnin ni sb aku pown baru kna tipu dgn naziehah,abg aku suroh pergi balai..abg aku cakap kalau ramai yg buat report,,lagi kuat kes ni..korang semua jgn takut jom ramai2 kita buat report

Anonymous said...

Tergerak hati nak google kerja alah ni Alhamdulillah dah dua hari duk fikir, tapi tak bank in lagi. Ni nama dia hariss and faiz plak

Unknown said...

Skrg dia guna nma cik miera pulak. No fon 016-892 5971. Dah 2018 still mnipu. Xde kje lain asyk nk tipu org. Rm60 tu pun bnyk wehh.

Anonymous said...

Allahuuuu..tak betul ke kerja lipat2 nih...kena tipu rupanya

Anonymous said...

Allahu.. naseb baik tak bank in lagi.. terima kasih semua atas maklumat yang diberikan. Allah sahajah sebaik2 balasan ke atas mereka yang menipu.

Syaff97 said...

ok aku kene tipu dah lah share dengan member 30 sorang alamat ic nma acc bank smua nma aku... Selamat x erk? Ke nak block acc ni... Smpai x boleh tdo ni dfkirkan nya

Unknown said...

Ya Allah. aku baru ja bankin duit rm60 tu😭. kenapa baru tergerak hati nk cek benda mcmni. Menyesalnyaa

Unknown said...

Kita semua senasib.. Sy pun bru kne tpu bln lpas.. Da bank in rm60 brg x smpai2.. Wasap online.. Tp bila wasap x reply.. Ckp elok2 xde respon..ugut nk amik tindakn pun wat bdoh je.. Call x jwp.. X sngka rupa nya rmai yg kena tipu
.Xpe x slmat idup org cm tu..

Anonymous said...

Isteri baru bank in smlm,telewat sari ,mlm ny baru aku google,aduhai,melayang mcm tu ja hasil titik peluh ,dah lama rupanya bnda ny jadi,apA kita perlu buat,supayA iblis2 ny terus menipu orang lain ,x bleh biar cm tu ja,,kita sama2 cari jalan untuk tangkap lahanat ny,,

Anonymous said...

Nak tanya la kan, scam macam ni yg dah 3 4 tahun ada, takkan diorang tak kena apa2 tindakan. I mean, ada nama , account bank semua kan. kalau dah sampai 100orang report polis, polis takleh ke siasat, suruh bank siasat ke, bekukan account ke.. ni tanya ikhlas ni sebab saya jujur tak tau polisi bank camne, diorang boleh ke idok siasat account orang ni, atau bekukan account dia ke, atas arahan polis. kalau saja2 nak reveal account orang, baki berapa ke etc tu memang salah sebab kira dah langgar protokol, boleh kena buang kerja. tapi kes scam macam ni takleh ke eh bank do something about it?

Unknown said...

i baru transfer kt hidayu muhamad semalam , hari ni terdetik nk google betul ke tak bisnes ni, rupa-rupanya i kena tipu juga. ya Allah melayan mcm tu je duit i rm60, menyesalnyaaa 😭

Anonymous said...

Sila buat report polis untuk penipuan terhadap cik aniza(016-4387198)transaction payment atas nama Hidayu Bt Muhamad(513032505330)
Aduan jg blh dibuat di Suruhanjaya Komunikasi & Multimedia Malaysia

Anonymous said...

Ya Allah.. saya pn dh terkena jugak.. patutla husben mcm berat je nk bank in duit malam tue..tpi saya ckp xpe tawakkal jela sbb niat kita baik kn nk buat kerja.. alih2 bca dlm entri nie smua bg feedback negatif. Allah.. patutla tggu2 xde pn posmen hntar barang rupa2nya ni lah keje diaorg menipu rupanya.. smoga org y berbuat aniaya kita semua tue mendapat balasan y setimpal.. huhu.. sedih la pulak terkenang duit RM65 tue.. Tapi y kena kn saya nie nama dia IBRAHIM MAT KIA.. smoga kita smua lbih berhati2 lepas ni.. jgn mudah tertipu lagi..

Adiba Amni said...

assalamualaikum. saya pun mangsa penipuan kerja lipat risalah ni. dah bank in duit rm60 dekat azura binti apatah. ada lagi simpan resit dia. nanji barang sampai dalam 4 - 5 hari tapi da sebulan, baru sampai. tp dia sampai takmcm apa dia cakap. apa yg dia cakap, dia akan bagi bahan risalah, sampul surat dan setem. kita just lipat masukkan dalam sampul dan poskan. tapi apa yang saya dapat ialah risalah dan lebih kurang cam buku camtu. baru sampai harini. dari terengganu camtu. hm

Anonymous said...

Maybank
513032505330
Nor Hidayu Bt Muhamad
016-378 6891

yg kt ats tu pun sama sedih sngt ii rm60 tu saya dah boleh beli mcm ii dah dah la saya ni student lgi punye la saya kumpul rm60 smpai sanggup tahan lapar bile dh bank in ini yg saya dapat nk saje saya report kt mne ii supaya dia pulangkn blik duit saya. haih... mcm mne nak dpt blik duit tu??? maybe tk dpt sbb kn haih redha je la

Anonymous said...

Alhamdulillah terdetik hati ni nk search pasal lipat risalah kt rumah apelah itulah inilah. Byk Pos lgi byk gaji lah... Rupenya scammer...bru nk gi Bank in esok.. Tup tup tgok comment... Allah... perangai... Nk dok menipu org ja... Ye same lah kita kena... Cik Niza, Cik Miera...akaun number maybank Hidayu.. Hm... So lepas ni kne byk survey dulu... Bru Yakin...

Suara hati❤️ said...

Alhamdullilah thans guys... Saya pun dah 5@6x fikir bnda ni... Last2 ari ni tegerak nk google... Nasib baik tak bank in lagi... Nama penipu ni cik naziha... Bnk akaun atas nama nur hidayu bt muhammad.

Unknown said...

Alhamdulilah nasib aku bukak blog ni..kalau x terbang duit rm60..ish ish ish...nasib terdetik kat hati rasa macam kena tipu je,takkanlah nk kena kerja pun kena bayar duit sampai rm60 pastu dapat gaji banyak macam tu...ikut logiklahkan...punyalah excited nk kerja ni pastu tengok tengok scam rupanye..nasib baik tak terpedaya dgn diorang ni..Hmm so korang kalau nk cari kerja tu pastikan banyakkan research banyak kali untuk kepastian k..kbye tu je Assalam..

Ebjulian said...

http://carijawatankosongterbaru.blogspot.com/?m=1

Mcmana cerita ni?xde ke org yang report?org ni masih iklankan lagi kerja part time ni.aku tgk blog org komplen dari tahun 2015.skg dah 2018..aku dah mesej org tu,ingatkan nak usha dulu.duit yg dia tawarkan tu bukan sikit.mesti ramai dah terkena..tetibe tgerak hati nak google nama nor hidayu bt muhamad ni..

*Cara Buat Pendaftaran Melalui Whatsapp.*
Untuk mulakan kerja ini anda perlu buat bayaran pendaftaran ahli dahulu sebanyak RM60.00.

Bayaran boleh dibuat melalui bank in di mesin atm, transfer atau banking online kemudian hantar slip bank in atau gambar *Screenshots* dari komputer *(jika bayaran melalui online)* bersama dengan butiran diri anda seperti dibawah ini whatsapp *016-438 7198.* kemudian tunggu pengesahan pendaftaran anda daripada kami.

*Butiran Diri Anda Yang Diperlukan.*
*1.) Nama penuh:*[mengikut i/c]
*2.) Alamat Lengkap:*
*3.) No. Kad pengenalan/Passport:*
*4.) No. Akaun & nama bank:*
*5.) No. Telifon:* [Pemohon]
*6.) Poskod:* [wajib di isi]
*7.) Pekerjaan sekarang:*
*8.) Bandar/daerah:* [perlu di isi]
*9.) E-mail* [jika ada]
*10.) Saya ingin lakukan secara: Sambilan/sepenuh masa:* [nyatakan]
*11.) Saya ingin bayaran melalui:* bank/kiriman wang [nyatakan]

*❌Jika Anda Mahu Bayaran Melalui Kiriman Wang Tidak Perlu Berikan Nombor Akaun Bank❌*

Anda boleh buat bayaran pendaftaran Melalui Nombor akaun pengurus kami seperti di bawah ini dan Setiap pendaftaran melalui whatsapp mesti disertakan dengan bukti bayaran (slip bank) bersama dengan butiran diri anda yang diperlukan. pendaftaran tanpa bukti bayaran tidak akan dilayani.

*Maybank*
*513032505330*
*Nor Hidayu Bt Muhamad.*

*CEPAT... JANGAN BERLENGAH LAGI.. KUOTA PENDAFTARAN KAMI AKAN PENUH PADA BILA-BILA MASA. PENDAFTARAN TERHAD UNTUK 3000 YANG TERAWAL SAHAJA!*

*Whatsapp: 016-438 7198* (Aniza) jam 8.00am-10.00pm & kami akan balas secepat yang boleh 7 hari seminggu.

Anonymous said...

MasyaAllah.Besar dosa penipu tu yea.Dari tahun 2015 sampai tahun 2018.Ish ish..Dah berapa banyak dah dia ambik duit orang tu.Nasib tertengok blog ni.Cari2 di internet lipat risalah tambah ja penipu di belakang jumoa dah ..Hmm nasib tak sempat nak apply.Kalau tak melayang duit..

Unknown said...

nama orangnya ziehah..no akaun nye sama macam di atas..no nye lain..ini satu penipuan juga ke? allahu 😞 saya lepasan spm duit pun tak ada melayang cmtuh je hm

Anonymous said...

Alhamdulillah, semoga murah rezeki awak sebab telah bantu saudari yang hampir ditipu. Sekejap lagi nak report. Hati2 dgn nama Cik Hayatie(0163786891) no akaun sama juga, saya hampir ditipu juga. Nasib dgn petunjuk Allah, terdetik hati saya nak search. Susah juga en. Kesian bagi org yg ditipu dan diberi harapan palsu. Kita banyak doa agar manusia2 yg lahanat ni dapat balasan yg setimpal yer you alls.

Anonymous said...

Dasar penipu orang ni,dh berkepuk2 dah duit dlm bank penipu besar ni.Tkleh biarkan orang mcmni

Unknown said...

cisss sial laknat penipu . Melayang duit 60 xleh jadi ni bnyak nye dia dapat tipu 60 setiap sorang ... Sy dh bank in baru tergerak hati nk google.. Sbelum bank in dh chek nama akaun mybank dia dkt jabatan siasatan jenayah komersial tapi acc xde report.. Itu yg tergerak hati nk bankin.. Bloger ni pun baru je terjumpa dan baca Niat nk cari keje tapi keje ssh nk dpt.. Tak sangka plak terjebak mangsa penipuan kerja partime adui apalah nasib ... Aku tak halalkan dunia akhirat 60 aku cik era norhidayu bt muhamad semoga kau cepat mati dan merasa siksa kubur amin..amin...amin ya allah...

Anonymous said...

Jika dikira jumlah2 komen di atas sy rse da cecah seribu nilai jumlah penipuan yg beliau bt.saya antra mngsa yg nyaris2 ditipu oleh scammer ni.komen ni dtulis selepas subuh dmnaa saya trgerak hti nak cek ape jenis kerja la bnde alah ni bt sebab sye tgh crik part time.sye wsap hayati tu n die explain panjang.trsedar stu bnde kenapa smpul tu smua nipis2 sdgkan die ckp post buku.alhamdulillah trjmpe blog n artikel psal scammer ni and xsempt nak bankin pn.semoga kehidupan beliau dxberkat dan Allah blas kejahatan beliau dengan setimpal

Unknown said...

No.hp berlainan tapi orang yang sama no akaun bank yang sama digunakan. Saya harap orang dh kena tipu ni buat laporan polis suruh dibekukan akaun bank dia. Sbb akaun bank dia. Sebab akaun dia belum ada record dkt jabatan siasatan jenayah komersial.. Tapi org ni mmg penipu kalau dpt2 je mmg mati aku libas kepala dgn samurai

Unknown said...

Korang semua ada buat report polis ke? Sebab setahu saya iklan nya still ada dekat google tu. Senang2 je dapat duit hasil tipu org.
Polis ni satu kes ni dh berapa tahun kot. Still tk settle lg😑

Unknown said...

Btl tu. Penipu diorang ni. Saya baru je kene tipu. Dah 3 minggu dh. Byrn pendaftaran rm60 pun dh byr.tapi tak sampai2. Chat pun blue tock je. Mmg penipu diorang ni

Anonymous said...

Siap buat ads lg dorang ni, harini 06/01/2019 aku ada terbaca ads psl kerja ni.. rasa was² aku try la search Google tkut² ni scammer..dan melalui blog² yg aku baca mmg ramai yg kena tipu.. kemon la wei, dh 2019 ni, benda² mcm ni masih wujud.. minta kpd mangsa tlg buat report polis. Bnda ni dh melarat dr 2015 lg kot... Deyyyyy! -Hilmi-

Anonymous said...

Dari taun lepas I suh my husb register smpai gado2 until today.. Dia xnak buat.. Akhirnya bru dapat tau scam.. Alhamdulillah tak sempat torkono.. Aduhai.. Klu tak esok nak p bank in.. Allahukbar

Unknown said...

Assalamualaikum, saya dah bankin benda ni kat Cik Hayatie pastu baru terdetik nak baca rupanya scam, Allahu


Nasib saya ada lagi satu business, jual beli Follower untung memang tak banyak macam depa janjikan

Tapi Alhamdulillah boleh dapat Rm 300 kalau ada customer, cuma kena bayar duit Daftar sahaja

Yang Benar bukan Scammer,

Berminat boleh WhatsApp
018-2925692

Anonymous said...

syukur tergerak hati nak buat research..scammer rupanya.menggunakan no wasap cik hayatie (016-3786891) cik niza / miza (016-4387198) sama modus operandinya. suh bank in duit rm60 atas nama

Nor Hidayu Bt Muhamad
Maybank
513032505330

mudah2an kita semua beringat seblm terkena.

Anonymous said...

Assalamualaikum. Aku pun terkena juga dengan kerja lipat surat ni. Actually since 2017 aku nak buat kerja ni, konon nak buat duit sambil belajar, tapi mak ayah kata nnt dulu fokus utk SPM. Then lepas SPM (2018), aku cari kerja ni balik, baca testimoni dia semua, aku percaya bulat2. Ada juga kawan2 cakap, ada byk org kena tipu, and then aku fikir positif je maybe yg ni boleh dipercayai kot. Then, right after spm (18 December) aku bank in RM60 dkt pompuan ni Cik Hayatie melalui Maybank 513032505330 Nur Hidayu Bt Muhamad. Sumpah weh aku tunggu mcm org bodo, ws dia tapi dia tak balas, call tak angkat. And harini, aku baru terdetik nak search pasal kerja lipat surat ni, and tgk ramai kena tipu. taktahu lah nak react mcm mana, nak nangis ke nak gelak ke. dah la bayar guna duit mak ayah :’) . Semoga penipu2 ni dapat balasan dekat akhirat sbb aniaya org lain. Btw doakan aku dapat keputusan yg cemerlang dalam spm - AS

zheebaby said...

Yes thank you so much aku pun kene tipu. ARASUCCES BUSINESS TR016320-D is a big scammer.

ARASUCCES BUSINESS TR016320-D

KAMI MEMERLUKAN
PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT

Terima kasih kerana berminat dengan kerja sambilan yang kami tawarkan. Kami merupakan peniaga kotak doorgift. Oleh kerana permintaan yg terlalu tinggi, pekerja sangat diperlukan sekarang untuk membantu kami melipat kotak-kotak doorgift yg masih belum selesai dipasang . Gaji yg ditawarkan nanti tidaklah seberapa lumayan, tapi insyaallah akan membantu serba sedikit dari segi kewangan anda

Kualiti kerja
Sepanjang anda melakukan kerja ini anda mesti mengutamakan kualiti kerja anda dan dijaga sepanjang masa ketika melakukan kerja-kerja ini. Maksud kualiti kerja ini pilih tempat yang sesuai supaya kerja yang anda lakukan kelihatan bersih dan kemas.begitu juga ketika anda melipat kotak ini.
Setelah anda selesai melakukan kerja anda haruslah pos kembali kotak itu kepada kami.limit perlu siap 200 seminggu anda perlu siapkan

- siap 1 kotak dpt RM0.70 sen
- siap 200 kotak dpt RM140.00
- siap 400 kotak dpt RM280.00
- siap 600 kotak dpt RM420.00

Segala cara-cara melipat akan dibagitahu mengikut panduan yang kami sediakan nanti.agar lebih mudah anda memahami caranya
Selepas itu bahan kerja anda akan ditambah 300-400-500-600 dalam masa setiap minggu.
Selepas kerja selesai, susunkan kotak-kotak tersebut dengan kemas & teratur dalam satu kotak besar yg telah disediakan.
Anda diberi tempoh dlm masa seminggu untuk siapkan kotak-kotak doorgift ini. Kami akan menghantar kotak melalui ( KURIER SKYNET)&( POS LAJU).Setelah selesai semuanya, *semua pos akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kami
(01137409678)
Shahira

BAGAIMANA NAK MEMOHON???
Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu
Yang berumur 18 keatas sahaja
( NAMA PENUH):(seperti dlm kad pengenalan)
( ALAMAT LENGKAP):(alamat sekarang)
( NO.TELEFON):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
( POSKOD):(wajib ada)
( NEGERI/DAERAH):(wajib ada)
( NO. AKAUN BANK):
(sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos) &Anda yang amat digalakkan suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll

Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan anda, sila buat bayaran pendaftaran sebanyak RM60.00 ke akaun dibawah.👇
IBRAHIM BIN MAT KIA

MAYBANK 513032505288
RHB BANK 1-13010-0046101-2
AGRO BANK 2006551000122631

Tujuan kami mengambil bayaran pendaftaran adalah untuk membantu kerani menguruskan data-data pekerja dengan lancar. Selepas bank in/transfer, anda diminta menghantar bukti bayaran/resit & detail-detail yg kami perlukan. Barang akan sampai dlm masa 3-5 hari selepas anda mendaftarkan diri. Kekosongan terhad!!! Sesiapa yang berminat boleh buat pendaftaran sekarang.Harap maklum!!!

Anonymous said...

Macamana nk lodge report pasal scammer ni? Sb skrng masih beroperasi lg. Iklan Blog kerja part time mereka masih berleluasa. Saya baru je whatsapp ke nombo 016 847 5073...dan panjang berjela lah dia forward info kerja butiran bayaran rm60 ke akaun nur hidayu tu dn gambar2 duit bersepah2.

Unknown said...

Mmg sial hayati ni..mlyh 60 ringgt duit aku

Unknown said...

Laa.. kire n0 ni 0163786891 puak dia laa ni.. haha nasib baik x bakin lgi

Anonymous said...

Prgi laa cube report... Kes ni truk sangat dh rse

pendakwahkecil said...

Ya Allah... Saya pon baru terkena... lnyp duit RM60 ...Sebenarnya dari mula² dah ragu first dapat kertas kerja dari cik Naziehah.. Saya pelik sebab die kata kita x yh kluarkan apa² yg peliknya bukan kertas untuk lipat mcm die tawarkan tapi buku entah apa² die pos.. Masalahnya die srh kita iklankan and then dpt nme customer pastu send yg ada nama kita pastu cust yg dpt tu kne byr 20 ringgit... Pastu borang yg cust dh tulis tu kita simpan... And then send plk kertas² yg sama die bagi kat kita sekli dngn borang pendaftaran 60 ringgit... Yg peliknya berpa Kali cust nk byr???.... Ya Allah hati² kalau sesiapa yg nk buat kerja nie... Waspada semoga beliau berubah... Dan x tifupu orang lagi...
Tak baik sampai tarik² duit orang...

Anonymous said...

Hampir tertipu

Ini Cik Hayatie, gambar yg dia send dengan saya sama dengan gambar dalam website ni.

Whatsapp convo:

*Cara Buat Pendaftaran Melalui Whatsapp.*
Untuk mulakan kerja ini anda perlu buat bayaran pendaftaran ahli dahulu sebanyak RM60.00.
Bayaran boleh dibuat melalui bank in di mesin atm, transfer atau banking online kemudian hantar slip bank in atau gambar *Screenshots* dari komputer *(jika anda tranfer melalui online)* bersama dengan butiran diri anda seperti dibawah ini whatsapp *016-378 6891.* kemudian tunggu pengesahan pendaftaran anda daripada kami.

*Butiran Diri Anda Yang Diperlukan.*
*1.) Nama penuh:*[mengikut i/c]
*2.) Alamat Lengkap:*
*3.) No. Kad pengenalan/Passport:*
*4.) No. Akaun & nama bank:*
*5.) No. Telifon:* [Pemohon]
*6.) Poskod:* [wajib di isi]
*7.) Pekerjaan sekarang:*
*8.) Bandar/daerah:* [perlu di isi]
*9.) E-mail* [jika ada]
*10.) Saya ingin lakukan secara: Sambilan/sepenuh masa:* [nyatakan]
*11.) Saya ingin bayaran melalui:* bank/kiriman wang [nyatakan]

*❌Jika Anda Mahu Bayaran Melalui Kiriman Wang Tidak Perlu Berikan Nombor Akaun Bank❌*

Anda boleh buat bayaran pendaftaran Melalui Nombor akaun pengurus kami seperti di bawah ini dan Setiap pendaftaran melalui whatsapp mesti disertakan dengan bukti bayaran (slip bank) bersama dengan butiran diri anda yang diperlukan.pendaftaran tanpa bukti bayaran tidak akan dilayani.

*Maybank*
*513032505330*
*Nor Hidayu Bt Muhamad.*

*CEPAT... JANGAN BERLENGAH LAGI.. KUOTA PENDAFTARAN KAMI AKAN PENUH PADA BILA-BILA MASA. PENDAFTARAN TERHAD UNTUK 3000 YANG TERAWAL SAHAJA!*

*Pertanyaan Whatsapp: 016-378 6891*
(Cik Hayatie)
8.00am-10.00pm
7 hari seminggu.

Anonymous said...

Jom pakat pakat buat report semoga nurhidayu muhamad ni kena tangkap sebab menipu. Dh byk mana depa dpt keuntungan dgn menipu. Target 3000 org darab dgn rm60 xke 180k... bole kaya cepat.. kuang ajar punya manusia. Aku pn xkan halalkan duit aku!!

Anonymous said...

Tak guna , aku pun kena jugak .Bru ja kena adoiii benda ni tak ley buat main2 .. ramai2 pakat buat report jom

Unknown said...

Terima kasih pd pemilik blog.. Sy juga hmpir2 ditipu.. Baru nk transfr.. Tp ntah knapa terasa nk search..
Rupanya ramai jadi mangsa..
Sy sarankan pd semua mangsa cuba buat report.. Takut ramai lagi yang akan kne perkara yg sama.

Eqa Shukri said...

Ya ALLAH, nasib baik trgerak hati nak google dlu sblm bank in sbb trfkir jagk klo dia scammer msty the news is spreading like a virus in the internet. Thankfully, ALLAH gerakkan hati why not google dlu sblm apa2. Dri 2015 smpai 2019 x settle lagi scammer ni. Masya Allah. Skrg ni dia pakai nama cik aniza plk dan still owner bank account yg sama. Hati2 guys. Mmng nmpk menarik mula2 iklan dia but kite manusia biasa, x boleh nak kata apa. So kesimpulannya, sebelum buat apa2 google dlu. Peace out ✌🏻 ☺️

Unknown said...

Aku pon hampir2 nk kene jugak daftar rm60
Name die NOR HIDAYU BT MUHAMAD
Acct maybank 513032505330

Anonymous said...

Nasib baik tergerak hati search pasal benda ni semua.. Hampir² je nk kena tipu.. Aku screenshot then hantar kt cek era/penipu tu.. Diam diorang 😅

Apa salahku?? Smbil dgr lagu syinta gila.. 😂

Anonymous said...

Kebaikkan Kerja Ini Untuk Anda.
✅ Tidak perlu mencari & menaja sesiapa.
✅ Tidak perlu keluar modal yang besar.
✅ Tidak perlu simpan stok & beli bahan.
✅ Tidak perlu beli sampul surat & setem.
✅ Tidak Terikat Dengan Sesiapapun.
✅ Tidak perlu sebarang sijil kelulusan.
✅ Tidak perlu pandai guna komputer.
✅ Tidak perlu buat promoter sana sini.

Cuma perlu jadi bodoh jer..

Anonymous said...

Melipat Kotak Doorgift
multidemension bussines merupakan sebuah syarikat pernebitan yang dikenali seluruh malaysia dengan satu pruduk yang dikeluarkan oleh syarikat untuk meningatkan kerjayaan syarikat. kami telah beroperasi pada tahun 2010,

Menu
Kerjaya Doorgift
pada tahun 2015 kami telah menawarkan satu perluang pekerja kepada beberapa orang yang ingin menyetai program kami, 

KAMI MEMERLUKAN
PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT
Terima kasih kerana berminat dengan kerja sambilan yang kami tawarkan. Kami merupakan peniaga kotak doorgift. Oleh kerana permintaan yg terlalu tinggi, pekerja sangat diperlukan sekarang untuk membantu kami melipatkotak-kotak doorgift yg masih belum selesai dipasang . Gaji yg ditawarkan nanti tidaklah seberapa lumayan, tapi insyaallah akan membantu serba sedikit dari segi kewangan anda.
GAJI AKAN DI BANK IN KE AKAUN ANDA
Setelah anda selesai melakukan kerja anda haruslah pos kembali kotak itu kepada kami.

BAGAIMANA NAK MEMOHON???
Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu 
( NAMA PENUH):(seperti dlm kad pengenalan)
( ALAMAT LENGKAP):(alamat sekarang)
( NO.TELEFON):(nombor telefon mudah dihubungi)
( POSKOD):
( NEGERI/DAERAH):
( NO. AKAUN BANK): 
(sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos) &Anda yang amat digalakkan suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll
Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan anda, sila buat bayaran pendaftaran sebanyak RM50.00 ke akaun di bawah.�� 

MYBANK
163037098227
norhayati awan

*Lates game*

zulheimymaamor.blogspot said...

Sudah ramai yang mereka tipu.... yang dah terkena tu jangan halalkan satu sen pun duit tu dunia dan akhirat.... biarkan kembung perut mereka tu mentederah duit haram.....
di akhirat nanti mereka kena cari orang orang yang mereka dah tipu....
tapi biasalah ...jenis orang yang suka makan duit haram ni.... mereka bukan kisah pun...yang penting mereka senang di dunia tanpa kisah halal dan haram.... mereka ingat nanti bila dah tua boleh taubat nasuha kot... ingat dosa sesama manusia ...menangis air mata darah pun Allah tak ampunkan... kecuali manusia itu yang mengampunkannya...
Kepada mereka yang makan duit haram tu...insaf lah... mati nanti kamu tak bawa duit tu ke kubur...yang kamu bawa amalan dosa kamu kepada manusia....

Anonymous said...

Punya lama dah mahluk2 ni buat kerja menipu..fuhh...brapa ramai dah ditipu..tak mustahil duit2 yang dalam gambar yang ditunjuk tu, hasil dari duit2 org yg tertipu...haram jadah!!

Anonymous said...

016-8925971 jaga2 ni pun nombor penipu yang sama..dia mintak masukkan duit ke akaun cik Nurhidayu Bt Muhammad

Anonymous said...

Terima kasih kpd pemilik blog sebab kongsi pasal ni. Sy baru tgh berkira-kira nak wasap si Niza ni, tapi terpikir eh betul ke boleh buat duit. Kang jadi sampah rugi aje bayar rm60. Diorang masih guna akaun yg sama ats nama Nurhidayu bt Muhammad. Kena viral di media sosial agaknya baru jadik.

Anonymous said...

Perghhh aku dekat nak bankin dah. Online bank pun dah buka. Tgl confirm jer. Nasib baik terdetik hati nk search benda ni.. Sekali scam daaa

Unknown said...

6 march, semalam husband dh smpai ke MBB pun utk bank in rm60 kt cik aniza tu. Pahtu ramai org kt bank sondia balik jelah. Harini dpt satu lg arasuccess tu pulak, lipat doorgitdt,,, ni sy br google. Alhamdulilah tak terkena

Faizah said...

Terima kasih pd pemilik blog.. Sy juga hmpir2 ditipu.. Baru nk transfr.. Tp ntah knapa terasa nk search..
Rupanya ramai jadi mangsa..
Sy sarankan pd semua mangsa cuba buat report.. Takut ramai lagi yang akan kne perkara yg sama..ni iklan terbaru yg di org buat..

NAMA SYARIKAT:

*ARASUCCES BUSINESS*
*TR016320-D*

*KAMI MEMERLUKAN*
*PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT*

*Terima kasih kerana berminat dengan kerja sambilan yang kami tawarkan. Kami merupakan peniaga kotak doorgift. Oleh kerana* *permintaan yg terlalu tinggi, pekerja sangat diperlukan sekarang untuk* *membantu kami melipat kotak-kotak doorgift yg masih belum* *selesai dipasang . Gaji yg ditawarkan nanti tidaklah seberapa lumayan, tapi insyaallah akan membantu serba sedikit dari segi kewangan anda*

Kualiti kerja
Sepanjang anda melakukan kerja ini anda mesti mengutamakan kualiti kerja anda dan dijaga sepanjang masa ketika melakukan kerja-kerja ini. Maksud kualiti kerja ini pilih tempat yang sesuai supaya kerja yang anda lakukan kelihatan bersih dan kemas.begitu juga ketika anda melipat kotak ini.
Setelah anda selesai melakukan kerja anda haruslah pos kembali kotak itu kepada kami.limit perlu siap 200 seminggu anda perlu siapkan

- siap 1 kotak dpt RM0.70 sen
- siap 200 kotak dpt RM140.00
- siap 400 kotak dpt RM280.00
- siap 600 kotak dpt RM420.00

Segala cara-cara melipat akan dibagitahu mengikut panduan yang kami sediakan nanti.agar lebih mudah anda memahami caranya
Selepas itu bahan kerja anda akan ditambah 300-400-500-600 dalam masa setiap minggu.
Selepas kerja selesai, susunkan kotak-kotak tersebut dengan kemas & teratur dalam satu kotak besar yg telah disediakan.
Anda diberi tempoh dlm masa seminggu untuk siapkan kotak-kotak doorgift ini. Kami akan menghantar kotak melalui ( *KURIER SKYNET*)&( *POS LAJU*).Setelah selesai semuanya, *semua pos akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kami
*01151694540*
*NURAINA NABIHAH BT MOHD JAMAL*

BAGAIMANA NAK MEMOHON???
*Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu*
Yang berumur 18 keatas sahaja
( *NAMA PENUH*):(seperti dlm kad pengenalan)
( *ALAMAT LENGKAP*):(alamat sekarang)
( *NO.TELEFON*):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
( *POSKOD*):(wajib ada)
( *NEGERI/DAERAH*):(wajib ada)
( *NO. AKAUN BANK*):
(sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos) &Anda yang amat digalakkan *suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll*

Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan anda, sila buat bayaran pendaftaran sebanyak *RM60.00* ke akaun dibawah.👇
*NORHAYATI BT KASIM*

*MAYBANK*
*163037305556*

Tujuan kami mengambil bayaran pendaftaran adalah untuk membantu kerani menguruskan data-data pekerja dengan lancar. Selepas bank in/transfer, anda diminta menghantar bukti bayaran/resit & detail-detail yg kami perlukan. Barang akan sampai dlm masa 3-5 hari selepas anda mendaftarkan diri. Kekosongan terhad!!! Sesiapa yang berminat boleh buat pendaftaran sekarang.Harap maklum!!!

Syifa Adhwa said...

As salam..sy jg mangsa penipuan dgn cik hayatie ni,gara2 testimoni tu bt sy percaya..mcm mn ya utk sy bt aduan supaya akaun bank itu dibekukan sbb laman web tu msih wujud hgga skg,supaya org lain tak kena tipu seperti sy😢😢


**Cara Buat Pendaftaran Melalui Whatsapp.*
Untuk mulakan kerja ini anda perlu buat bayaran pendaftaran ahli dahulu sebanyak RM60.00.
Bayaran boleh dibuat melalui bank in di mesin atm, transfer atau banking online kemudian hantar slip bank in atau gambar *Screenshots* dari komputer *(jika anda tranfer melalui online)* bersama dengan butiran diri anda seperti dibawah ini whatsapp *016-378 6891.* kemudian tunggu pengesahan pendaftaran anda daripada kami.

*Butiran Diri Anda Yang Diperlukan.*
*1.) Nama penuh:*[mengikut i/c]
*2.) Alamat Lengkap:*
*3.) No. Kad pengenalan/Passport:*
*4.) No. Akaun & nama bank:*
*5.) No. Telifon:* [Pemohon]
*6.) Poskod:* [wajib di isi]
*7.) Pekerjaan sekarang:*
*8.) Bandar/daerah:* [perlu di isi]
*9.) E-mail* [jika ada]
*10.) Saya ingin lakukan secara: Sambilan/sepenuh masa:* [nyatakan]
*11.) Saya ingin bayaran melalui:* bank/kiriman wang [nyatakan]

*❌Jika Anda Mahu Bayaran Melalui Kiriman Wang Tidak Perlu Berikan Nombor Akaun Bank❌*

Anda boleh buat bayaran pendaftaran Melalui Nombor akaun pengurus kami seperti di bawah ini dan Setiap pendaftaran melalui whatsapp mesti disertakan dengan bukti bayaran (slip bank) bersama dengan butiran diri anda yang diperlukan.pendaftaran tanpa bukti bayaran tidak akan dilayani.

*Maybank*
*513032505330*
*Nor Hidayu Bt Muhamad.*

*CEPAT... JANGAN BERLENGAH LAGI.. KUOTA PENDAFTARAN KAMI AKAN PENUH PADA BILA-BILA MASA. PENDAFTARAN TERHAD UNTUK 3000 YANG TERAWAL SAHAJA!*

*Pertanyaan Whatsapp: 016-378 6891*
(Cik Hayatie)
8.00am-10.00pm
7 hari seminggu.Cara Buat Pendaftaran Melalui Whatsapp.*
Untuk mulakan kerja ini anda perlu buat bayaran pendaftaran ahli dahulu sebanyak RM60.00.
Bayaran boleh dibuat melalui bank in di mesin atm, transfer atau banking online kemudian hantar slip bank in atau gambar *Screenshots* dari komputer *(jika anda tranfer melalui online)* bersama dengan butiran diri anda seperti dibawah ini whatsapp *016-378 6891.* kemudian tunggu pengesahan pendaftaran anda daripada kami.

*Butiran Diri Anda Yang Diperlukan.*
*1.) Nama penuh:*[mengikut i/c]
*2.) Alamat Lengkap:*
*3.) No. Kad pengenalan/Passport:*
*4.) No. Akaun & nama bank:*
*5.) No. Telifon:* [Pemohon]
*6.) Poskod:* [wajib di isi]
*7.) Pekerjaan sekarang:*
*8.) Bandar/daerah:* [perlu di isi]
*9.) E-mail* [jika ada]
*10.) Saya ingin lakukan secara: Sambilan/sepenuh masa:* [nyatakan]
*11.) Saya ingin bayaran melalui:* bank/kiriman wang [nyatakan]

*❌Jika Anda Mahu Bayaran Melalui Kiriman Wang Tidak Perlu Berikan Nombor Akaun Bank❌*

Anda boleh buat bayaran pendaftaran Melalui Nombor akaun pengurus kami seperti di bawah ini dan Setiap pendaftaran melalui whatsapp mesti disertakan dengan bukti bayaran (slip bank) bersama dengan butiran diri anda yang diperlukan.pendaftaran tanpa bukti bayaran tidak akan dilayani.

*Maybank*
*513032505330*
*Nor Hidayu Bt Muhamad.*

*CEPAT... JANGAN BERLENGAH LAGI.. KUOTA PENDAFTARAN KAMI AKAN PENUH PADA BILA-BILA MASA. PENDAFTARAN TERHAD UNTUK 3000 YANG TERAWAL SAHAJA!*

*Pertanyaan Whatsapp: 016-378 6891*
(Cik Hayatie)
8.00am-10.00pm
7 hari seminggu.

Unknown said...

saya pun baru lepas bankin rm60. now baru tahu rupanya scammer! melayang duit. huwaaaaaaaa

Ida said...

Saya dah report mereka dekat bank negara malaysia, tengah tunggu balas ja
http://www.bnm.gov.my/microsites/fraudalert/04_help.htm

kalau kita nak cegah benda ni sama2, marilah kita report dekat link yg saya bg tu.

Anonymous said...

Aku pon penah kene die punye sakit hati tu haihh,,dah tu nk suruh jdi penipu macam die,,x de rase bersalah langsung

Anonymous said...

Isnin lalu sy dah bank in RM 60, untuk lipat buku..tunggu punya tunggu..tak ada feedback lagi..Malangnya nasib sy, harini bank in lg RM60 untuk yg lipat kotak for doorgift..tetiba baru terpikir, nak search company tu..terkejutnyaaaa,rupanya scammer..😭😭😭😭..
Terlalu excited nak membantu keluarga, malangnya kena tipu..

Unknown said...

[01/04, 12:02 am] ‪+60 13-499 8100‬: *Cara buat pendaftaran & Butiran Diri Yang Diperlukan.*
Jika anda berminat untuk melakukan kerja ini sila daftar & buat bayaran pendaftaran sebanyak RM60.00 sama ada melalui mesin atm, tranfer online *(jika anda buat bayaran melalui tranfer online sila sreenshot transaksi bayaran & whatsap pada kami)*

*wan norozilayati*

*MYBANK*
*513032506558*


*Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu*

( *NAMA PENUH*):(seperti dlm kad pengenalan)
( *ALAMAT LENGKAP*):(alamat sekarang)
( *NO.TELEFON*):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
( *POSKOD*):(wajib ada)
( *NEGERI/DAERAH*):(wajib ada)
( *NO. AKAUN BANK*):
(sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos) &Anda yang amat digalakkan *suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll*

Semua butiran diri anda mesti ditulis melalui whatsapp dan hantar kepada kami bersama dengan slip bayaran whatsapp ke 0134998100 puan wanie.
[01/04, 12:02 am] ‪+60 13-499 8100‬: *KAMI MEMERLUKAN*
*PEMBANTU MELIPAT KATALOG YANG DI MASUKkAN DI DALAM FLEXIPREPAID*

*Terima kasih kerana berminat dengan kerja sampingan yang kami tawarkan. Kami merupakan business melipat katalog flexiprepaid. Oleh kerana* *permintaan yg terlalu tinggi, pekerja sangat diperlukan sekarang untuk* *membantu kami melipat katalog-katalog flexiprepaid yg masih belum* *selesai melipat katalog seterusnya menulis alamat yang di beri . Gaji yg ditawarkan nanti tidaklah seberapa lumayan, tapi insyaallah akan membantu serba sedikit dari segi kewangan anda*

Kualiti kerja
Sepanjang anda melakukan kerja ini anda mesti mengutamakan kualiti kerja anda dan dijaga sepanjang masa ketika melakukan kerja-kerja ini. Maksud kualiti kerja ini pilih tempat yang sesuai supaya kerja yang anda lakukan kelihatan bersih dan kemas.begitu juga ketika anda melipat katalog ini menulis alamat.
Setelah anda selesai melakukan kerja anda haruslah pos ke pejabat pos yang bedekatan anda. itu kepada.limit perlu siap mengikut usaha dan mengikut jadual parttime dan fulltime dalam sehari. anda perlu siapkan

- 1 flexiprepaid RM4.50sen
- 10 flexiprepaid RM45.00
- 5 flexiprepaid RM225.00
- 100 flexiprepaid RM450.00

Segala cara-cara melipat akan dibagitahu mengikut panduan yang kami sediakan nanti.agar lebih mudah anda memahami caranya
Selepas itu bahan kerja anda akan ditambah 100-200-300-400 dalam masa setiap minggu.
Selepas kerja selesai, susunkan flexiprepaid tersebut dengan kemas & teratur dan pos dekat sebelahan kaunter di dalam bakul.
Anda diberi tempoh dlm masa 2hari untuk siapkan dan pos ke pejabat pos. Kami akan menghantar bahan kerja melalui ( *KURIER SKYNET*)&( *POS LAJU*)&( *POS FLEXIPREPAID* ).Setelah selesai semuanya, *semua pos akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kami*

BAGAIMANA NAK MEMOHON???
*Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu*
Yang berumur 18 keatas sahaja
( *NAMA PENUH*):(seperti dlm kad pengenalan)
( *ALAMAT LENGKAP*):(alamat sekarang)
( *NO.TELEFON*):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
( *POSKOD*):(wajib ada)
( *NEGERI/DAERAH*):(wajib ada)
( *NO. AKAUN BANK*):
(sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos) &Anda yang amat digalakkan *suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll*

Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan anda, sila buat bayaran pendaftaran sebanyak *RM60.00* ke akaun dibawah.👇
*wan norozilayati*

*MYBANK*
*513032506558*


Tujuan kami mengambil bayaran pendaftaran adalah untuk membantu kerani menguruskan data-data pekerja dengan lancar. Selepas bank in/transfer, anda diminta menghantar bukti bayaran/resit & detail-detail yg kami perlukan. Proses pendaftaran 2hari dan Proses Barang sampai dlm masa 4-5 hari selepas pihak kami pos ke alamat tuan/puan/cik/encik. Kekosongan terhad!!! Sesiapa yang berminat boleh buat pendaftaran sekarang.Harap maklum!!!
Boleh percaya ke nih????
Tlg bantu..

Anonymous said...

fuhhh ..selamat aku.. terima kasih kawan2 yg sudi sharekan si penipu ni.. banyak feedback dia ade kan..aku pun pcye ah, yela niat nak bantu kluarga lepastu aku search la kat google , terrnampak pula yg si penipu ni buat keje partime kat umah je.. aku ni suri rumah je sape tak nak keje kan ..nk bntu kluarga carik duit lebih sikit.. aku dah mula syak dah yg si penipu tulis kononnya tak perlu modal.. kaplaaaa hotakk takder..hbistu rm60 tu nk dftr dlu bru nk post brg..aku pun tgerak hati nak googlekan c minah kikis duit ni.. laaaa banyaakkk betul dia dah tipu..skrg dan 2019 dah.. dah brumah bsar agaknye kot.. ahh sblum tuu aku chat la konon kat dia kan.. pure2 tak tau la.. aku send screenshoot yg aku dpt dri google ni lepastu aku letak caption “dah bankin” dia mst bukak punye.. hahaha , sbb mnaa dia tau kan ape photo yg kene send tu.. sblum aku send screenshot tu.. aku dah lepas maki hamun dah , kalau aku send maki hamun dlu dh nmpk kat noti tu mane dia nak bukak kan.. hahaha ahh aku ckp aku wakilkan diri untuk maki kau bagi orang2 yg kau dah tipu selama ni.. hujung text tu.. aku kasi ayat2 si penipu manala tahu kot2 dia bole brubah kerr tepikir ker..hahaha konon la kan.. aku ckp “ terima kasihla untuk text awak panjang2 ni, tapi sory sy belum terlambat, sbb banyak kawan kat google tu dah selamatkan aku, terima kasih jela yer bakal Penghuni Nerake” .. hahahaha tapi apepun trima kasih kawan2 ..

Unknown said...

Pehhh aku dah sampai bank kot dah nak bagi dah kat cik Niza 60ringgit tu... Sambil tunggu tu dok la pi google jap nasib korang bagitahuuuu😢 adoiii selamat selamat duit aku

Anonymous said...

Allahu. aku dah tertipu rm60. menyesalnya ya Allah terpedaya. tolonglah ya Allah gantikan dgn yang lebih baik. doakan aku dimurahkan rezeki. aku harap korang yang tertipu juga murah rezeki. diganti berlipat kali ganda rezeki dari yang telah dicuri.

Anonymous said...

Aku pun mangsa wehhhhhhh!! Allahu. Dah la aku betul2 nak cari duit. Niat hati nak tolong keluarga. Tapi nasib tak berapa baik. Kena tipu. Aku siap suruh dia bagi bukti yg dia bukan scammer. Dia hantar testimoni yg agak meyakinkan. Hari ni tergerak nak search pasal kerja tu. Terjumpa blog ni. Aku copy paste komen2 ni. Aku hantar kat dia. Dia terus block aku kat wassap wehhhhhhhhhhhhhhh. Aku pun ada cek no tepon dengan no acc tu kat web jabatan siasatan jenayah, and takde record. Maybe xramai lagi kot org yg buat report psal dia ni. Tapi xpelah. Duit boleh di cari. Yang penting apa yang jadi ni, kita jadikan pengajaran. Bukan senang nak senang. Duit RM60 tu aku halalkan je walaupun hati rasa marah and berat. Belajar dari kesilapan. Moga semua mangsa penipuan dorang ni, dimurahkan rezeki dan diberi rezeki yang lagi berlipat ganda. Amin.

Syamim E.N.D. said...

kenapa x buat report polis? kumpulkan seberapa banyak yang boleh orang yang dah kena tipu or hampir ditipu and buat report ramai2...biar polis yang ambil tindakan...

saya pun tgh cari kerja part time and tengah search pasal kerja melipat risalah ni..haha nasib baik jumpa blog ni...thanks

Unknown said...

Ya Allah nmpknya dh 3kali sy dh kena tipu, mgkn Allah sedang menguji sy sbg hambanya, tetapi kpd si penipu akn terima natijahnya.. Inilah dunia

Anonymous said...

Ya Allah , aku dh kene tipu weh.mati mati aku percaya kerja tu betul betul wujud , rupenye . hm sedih nyaa , first time kene camni . 60 rnggit tu sngt berharga weh . aku mmng tk redha dgan apa yang orang tu buat.hm why aku tk trpikir nk tgok dulu apa komen korang kat sini pasal kerja menipu tuh . Allahuakhbar. Tkde sesiapa ke nak buat aduan pasal kerja mnipu tuh ? Mohon laa segera tangkap orang macamtu .

Syamim E.N.D. said...

jangan tunggu orang buat report...kita sendiri kena turun buat report tunjuk segala bukti bagai..polis bila satu dua report memang x jalan...tunggu banyaaak dulu..so..semua kena turun padang buat report...sampai bila malaysian khususnya melayu
nak kena tipu

Anonymous said...

Baru hari ni ingat nak bank in, saje je type nom ni dekat google, keluar ni. Nasib baik, goodbye scammer. Cik yati konon

Unknown said...

Saya pon dah kena tipu gakk.. Menyesal sgt sbb xsiasat dluu.. X wt research dlu sblm bank in kat betina xguna tuu.. Mmg bodoh la betina tuu.. Mkn duit haram cmni.. Xfkr dosa ke.. Dah la Melayu islam pulak tu.. Kalo kafir xpe lagy.. Mmg smua nak cari duit sng jee.. Allah laknat org2 cmnii.. Mkn duit haram ni smua.. Aq dah tggu punya lama... Stiap hari dok ws.. Tpy xde ape on.. Snyap jee.. Bodoh btll.. Aq mmg xkn dok diam.. Aq akn g report gak.. Jom ramai2 trun g wt report.. G bank kita mntk bekukan acc bank dia.. Biar g mmpos dia.. Biar dia pon xdpt duit tu.. Padan muka.. Aq akn pegi bank nnti.. Tggu je laa betina hayati penipu siall.. G mmpos je org cmni.. Menyampah aq..

Unknown said...

salam,, seperti tajuk diatas yg korang buat.. aku pon da kena tipu tentang ni gak.. aku bank in 30/4 dan sampai sekarang bahan kerja tak sampai lagi.. bila au tanya pasal bahan kerja tu je terus bagi bluetick setiap kali aku wasap.. semalam aku maki hamun niza,zihah,yati.. bila aku da maki terus dorg block aku.. aku dah agak ni mesti kena tipu.. sial punya orang makan duit haram..

Unknown said...

weh sumpah menyesal aku dah bank in dah , patutlah kena bluetick jea . aku bank in 1 may tapi sampai sekarang takda hasil . dekat si idayu tu jugak . padahal aku tengok feedback dye macam betul jea ee kurang ajar betul

Anonymous said...

WTF i am one of the victim it seems. everybody just wanted to earn extra for a better life and here come this idiot scammer, scamming innocent people. Sinful to scam innocent, there will be karma! Keep this post and report to police!

Nawwarah said...

Hish aku suda bankin rm60 pada 14may2019. Tpi baru hrini aku terbaca pasal blog ni😭 ya Allah apa la nasib aku bulan posa ni rm60 lebur gitu sja😭😭 suda la bankin pakai duit bapa, apa yg aku harus bgitau bapa ni😭

Hafifi hassan said...

Trims ksih sbb blog ni slmat rm60..smoga yg buat scam ni kna tgkap cpt2 lama Sgt dh buat krja haram ni

Anonymous said...

Aku pon dh terkene,dh bole kot viralkan bende ni.Ujian bulan puasa and now dh 2K19 dh😥😢.Semoga rezeki kita semua bertambah and doa org yg teraniya kan termakbul,aku harap orang tu kene tangkap and insaf.

Anonymous said...

Saya pun sikit lagi jadi mangsa, hari ni sepatutnya saya banking rm60 untuk yuran pendaftaran la kononnya.. Nasib saya terfikir untuk cari pengalaman orang yang pernah terjebak dengan penipuan scam ni, syukur la saya tidak tertipu, syukur la saya teenampak blogger nadia ni, kalau tak mesti saya pun dah tertipu..

Unknown said...

Allahu, sy bru juga terkena scammer ni. RM40 LEBUR!!!. flyer bru dpt harini dr si penipu tu. cm
bgus2 kena iklan kat surat khabar balik.. Siap buku panduan taik dia bg ke aku. Dengan kemek2 nye aku pun
baca laa sbb excited nk bt duit. Rupanya hmm sedih wehh 😭 LATEST DR LADANG. KAK MASTURA NI BERLELUASA SKRNG KT FB. PROMOTE AYAT NI SEPANJANG MASA.
" kerja kosong isi flyer kat rumah sendiri secara part time ataupun tetap.Gaji RM 1200 sehingga RM 1500.Terbuka utk lelaki atau wanita yg serius nak bekerja,jujur,sihat serta nak mulakan kerja selepas raya ketiga.Bahan kerja pula akan dihantar kepada anda.Kalau berminat,terus tekan link whatsapp saya ( puan siti mastura bt abd karim ) yg tertera www.wasap.my/601114923866

NI SCAMMER TERBARU D BULAN RAMADHAN. BERTUDUNG LITUP SEMBANG KENCANG PASAI AGAMA. Last2 MAKAN DUIT HARAM. yuran pendaftaran perlu dibank in atau transfer ke 7049997315 cimb bank atau 153010744575 maybank atas nama tuan haji hamdal muhaimin.selepas cik bank in atau transfer,cik hantar gambar berkenaan pula dengan segera. AKU PERCAYA weh, aku minx bukti orang2 yg dh berjaya dpt duit tu. So aku pikir betui la. LAST MENIPU. WEH SMPAI HATI ANIAYA ORG CM
KAMI D BULAN RAMADHAN YG PENUH MULIA INI. Aku terkedu weh. Bykan org yg kena tipu salah sorang dri anak yatim
piatu??? KAK MASTURA SY X HALALKAN DUIT YG SY BG KE KAK TU D DUNIA & AKHIRAT.

Unknown said...

hi pun dapat contact Nohayati Awam +6010-2401198 Maybank 1630-3709-8227 dan BSN 11500-41-000201825 RM 50.00 untuk pembantu melipat kotak doorgift. Facebook ID: Syafiq Suhaimi, jaga-jaga.

Unknown said...

Lepas sebulan bankin , baru dapat kertas kerja. Tapi,dlm tu dia suruh kita cari customer suruh bankin kat kita rm60 . So kita pun untung jugak la kan ? Hm masih dlm keadaan blur

Unknown said...

Sy pon baru terkena sbntr td..tergerak hati bile du ckp ini bukan kerja mkn gaji tp program..pos surat ke customer dpt untung 1 sampul rm20..tp kne bayar dlu rm30..bile pikir program ape, dpt cust dr mana? Perlu promote ape2 kat media sosial..dy ckp promot santai2 je..terus pelik..pastu terus terpikir, kalau dy promot kat fb utk cri org mst sy akn kne buat bende yg sama..den tergerak hati nak google..damn!! It's a scam..
Ni iklan kat fb..
URGENT LAGI 10..
MENGISI RISALAH DLM SAMPUL..
1 SAMPUL RM20..
BERMINAT WHATSAPP 01137190089
Fb intan zulaikha

Antara ayat2 dia gais..

Sekiranya anda betul betul berminat, anda perlu membayar rm30 ke akaun MAYBANK 164137433598 atas nama nor hayati

Selepas awak bnk in sent gmbr resit bnk in awak segera...
pembayaran rm30 tu adalah utk awak dapatkn BAHAN UTAMA iaitu satu set risalah ttg PROGRAM MENJANA INCOME DIRECT ACC SENDIRI,..dgn BAHAN UTAMA tu la yg akn saya ajar nnti utk awak menjana income terus ke acc awak sendiri tanpa henti selagi awak rajin...

So next time google dlu sblum buat payment..

Anonymous said...

Sy pun dah tekena, sy tak layan pun. Tapi masalahnya, surat tu dah 3 kali kena hantar dengan aku. Mcmmna nak buat supaya boleh cancel smua pnghantaran dri org pnipu ni?

Unknown said...

Fuhhh.. hmpir2 kena tipu aq.. nsib baik aq google.. thu2 kuar no kakyati dlm blog ni yg mngataknno ni scam.. thanks ea korang share info...

Unknown said...

Selamat duit aku..pttlh fkir 2,3x..sbb tu cari2 kat blok..rupanya scammer..mmg dah agak dah dorg ni penipu..nasib baik jumpa blok ni..trma ksh semua..

AsinanBoy said...

This scammer still active until now. Hampir terkena. Sy turut simpati pd semua. Terima kasih kerana share. Sy doakan agar semua tabah.

Anonymous said...

aku rasa...number 0163786891 nama hayati ni bkn ke yg kononnya jd pegawai kastam kononnya settlekn kes hadiah duit yg di pos dr luar negara tu..hahaha!!! lepastu dia juga yg jd adjuster pinjaman perniagaan konon pegawai dr OCBC BANK KL...bila org kne tipu buat post kt blogger,dia pun ikt buat komen..dia ni sndiket black money.licik

Orgminyak said...

Adakah aku pun tertipu. Semlm baru je bankin Rm60 & dia ckp bhn next week dorang hantar.
Tapi bila check no akaun Maybank ni...last 4 no (6588) tu x sama dgn yg korang post.
Contact no pun dah tukar 0193611631 cik fazira.

KAMI MEMERLUKAN
•PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT

◦ Terima kasih kerana berminat dengan kerja sambilan yang kami tawarkan. Kami merupakan peniaga kotak doorgift. Oleh kerana permintaan yg terlalu tinggi, pekerja sangat diperlukan sekarang untuk membantu kami melipat kotak-kotak doorgift yg masih belum selesai dipasang . Gaji yg ditawarkan nanti tidaklah seberapa lumayan, tapi insyaallah akan membantu serba sedikit dari segi kewangan anda

◦ Kualiti kerja
◦ Sepanjang anda melakukan kerja ini anda mesti mengutamakan kualiti kerja anda dan dijaga sepanjang masa ketika melakukan kerja-kerja ini. Maksud kuialiti kerja ini pilih tempat yang sesuai supaya kerja yang anda lakukan kelihatan bersih dan kemas.begitu juga ketika anda melipat kotak ini.
◦ Setelah anda selesai melakukan kerja anda haruslah pos kembali kotak itu kepada kami.limit perlu siap 200 seminggu anda perlu siapkan

◦ - siap 1 kotak dpt RM 1
◦ - siap 200 kotak dpt RM200.00
◦ - siap 400 kotak dpt RM400.00
◦ - siap 600 kotak dpt RM600.00

◦ Segala cara-cara melipat akan dibagitahu mengikut panduan yang kami sediakan nanti.agar lebih mudah anda memahami caranya
◦ Selepas itu bahan kerja anda akan ditambah 300-400-500-600 dalam masa setiap minggu.
◦ Selepas kerja selesai, susunkan kotak-kotak tersebut dengan kemas & teratur dalam satu kotak besar yg telah disediakan.
◦ Anda diberi tempoh dlm masa seminggu untuk siapkan kotak-kotak doorgift ini. Kami akan menghantar kotak melalui ( KURIER SKYNET)&( POS LAJU).Setelah selesai semuanya, semua pos akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kami

◦ BAGAIMANA NAK MEMOHON???
◦ Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu
◦ Yang berumur 18 keatas sahaja
◦ ( NAMA PENUH):(seperti dlm kad pengenalan)
◦ ( ALAMAT LENGKAP):(alamat sekarang)
◦ ( NO.TELEFON):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
◦ ( POSKOD):(wajib ada)
◦ ( NEGERI/DAERAH):(wajib ada)
◦ ( NO. AKAUN BANK):
◦ (sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos) &Anda yang amat digalakkan suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll

◦ Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan anda, sila buat bayaran pendaftaran sebanyak RM60.00 ke akaun dibawah.��

◦(muhamad hakimi) (Maybank)513032506588

◦ Tujuan kami mengambil bayaran pendaftaran adalah untuk membantu kerani menguruskan data-data dengan lancar. Selepas bank in/transfer, anda diminta menghantar bukti bayaran/resit & detail-detail yg kami perlukan. Barang akan sampai dlm masa 4-5 hari selepas anda mendaftarkan diri. Kekosongan terhad!!! Sesiapa yang berminat boleh buat pendaftaran sekarang.Harap maklum!!!


Cara buat pendaftaran & Butiran Diri Yang Diperlukan.
Jika anda berminat untuk melakukan kerja ini sila daftar & buat bayaran pendaftaran sebanyak RM60.00 sama ada melalui mesin atm, tranfer online (jika anda buat bayaran melalui tranfer online sila sreenshot transaksi bayaran & whatsap pada kami) .��

◦(muhamad hakimi) (Maybank)513032506588


Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu

◦ BAGAIMANA NAK MEMOHON???
◦ Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu
◦ Yang berumur 18 keatas sahaja
◦ ( NAMA PENUH):(seperti dlm kad pengenalan)
◦ ( ALAMAT LENGKAP):(alamat sekarang)
◦ ( NO.TELEFON):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
◦ ( POSKOD):(wajib ada)
◦ ( NEGERI/DAERAH):(wajib ada)
◦ ( NO. AKAUN BANK):
◦ (sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos) &Anda yang amat digalakkan suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll


Semua butiran diri anda mesti ditulis melalui whatsapp dan hantar kepada kami bersama dengan slip bayaran whatsapp ke 0193611631 cik fazira.

Unknown said...

Hm saya pun baru je kena tipu . Lepas bank on baru terfikir nak google then saya try wasap dia *nur hidayu tapi tak reply . So confirm kena tipu dah . . Ramai rupanya dia dh tipu hm

Anonymous said...

Nak jugak merasa main tarik tali dengan si penipu tu semua.. Approach diorang & pura-pura tunjuk semangat, pura-pura jadi pak turut yang tegar.. bila depa sembang kencang masak la diorang aku terus kasi maki, hina-nista sebeban.. Puas hati aku walaupun tak jadi mangsa lagi.. Diorang mungkin boleh block kita tapi kalau ramai yang buat macam tu confirm boleh koyak mental.. Dan diorang akan nampak ada ramai yang dah celik..

Ingat, apa pun bentuk bisnes yang diorang akan tukar lepas ni kita kena sentiasa sedar.. Kalau betul nak upah kita, memang tak logik kalau kita yang kena keluar modal semahal tu untuk 'sampah' yang dia akan 'bekalkan' dekat kita.. Dan lagi satu, tak kisah la penipu atau yang jujur sekalipun.. Diorang boleh je TUNGGU untuk kita serah duit titik peluh kita dekat diorang.. Selagi diorang boleh tunggu & sebelum korang setuju nak deal dengan diorang ni semua, KAJI dulu jangan malas.. Maaf cakap, bukan kita yang tak cukup pendedahan pasal isu scammer ni tapi kita sendiri yang tak rajin nak exposekan diri untuk buat research sebelum buat apa-apa transaksi..

So kalau dah buat research & dapat tahu diorang tu semua scammer, beranilah untuk berkata "Cik tunggu saya bank in duit kan? Haa cik tunggu je la sampai kiamat okay?"

Anonymous said...

Baru bank in semalam.arini br terpikir nak google 🤒🤒

Anonymous said...

ouh btw. dia tengah whatsapp saya ni. hahahaaha

Anonymous said...

yaallah nasip la tak bank in lgi ..
nyaris kene tipu dgn dia ni ...

NAMA SYARIKAT:

*ARASUCCES BUSINESS*
*TR016320-D*

*KAMI MEMERLUKAN*
*PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT DENGAN KADAR SEGERA*

*Terima kasih kerana berminat dengan kerja sambilan yang kami tawarkan. Kami merupakan peniaga kotak doorgift. Oleh kerana* *permintaan yg terlalu tinggi, pekerja sangat diperlukan sekarang untuk* *membantu kami melipat kotak-kotak doorgift yang masih belum* *selesai dipasang . Gaji yang ditawarkan tidaklah seberapa lumayan, akan tetapi insyaallah akan membantu serba sedikit dari segi kewangan anda*

Kualiti kerja
Sepanjang anda melakukan kerja ini anda mesti mengutamakan kualiti kerja anda dan dijaga sepanjang masa ketika melakukan kerja-kerja ini. Maksud kualiti kerja ini pilih tempat yang sesuai supaya kerja yang anda lakukan kelihatan bersih dan kemas.begitu juga ketika anda melipat kotak ini.
Setelah anda selesai melakukan kerja anda haruslah pos kembali kotak itu kepada kami.Anda perlu siapkan 200pcs kotak dalam masa seminggu

- siap 1 kotak dpt *RM0.70 sen*
- siap 200 kotak dpt *RM140.00*
- siap 400 kotak dpt *RM280.00*
- siap 600 kotak dpt *RM420.00*

Segala cara-cara melipat akan diberikan mengikut panduan yang kami sediakan.
panduan yang kami berikan akan memudahkan anda untuk memahami tata kerja dengan baik
Selepas itu bahan kerja anda akan ditambah 300-400-500-600 dalam masa setiap minggu.
Selepas kerja selesai, susunkan kotak-kotak tersebut dengan kemas & teratur dalam satu kotak besar yg telah disediakan.
Anda diberi tempoh dlm masa seminggu untuk siapkan kotak-kotak doorgift ini. Kami akan menghantar kotak melalui ( *KURIER SKYNET*)&( *POS LAJU*).Setelah selesai semuanya, *semua pos akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kami
*01151694540*
*NURAINA NABIHAH BT MOHD JAMAL*

BAGAIMANA NAK MEMOHON???
*Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu*
Yang berumur 18 keatas sahaja
( *NAMA PENUH*):(seperti dlm kad pengenalan)
( *ALAMAT LENGKAP*):(alamat sekarang)
( *NO.TELEFON*):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
( *POSKOD*):(wajib ada)
( *NEGERI/DAERAH*):(wajib ada)
( *NO. AKAUN BANK*):
(sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos) &Anda yang amat digalakkan *suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll*

Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan anda, sila buat bayaran pendaftaran sebanyak *RM70.00* ke akaun dibawah.��
*NORHAYATI KASIM*

*MAYBANK*
*163037305556*

Tujuan kami mengambil bayaran pendaftaran adalah untuk membantu kerani menguruskan data-data pekerja dengan lancar serta membuka fail-fail kerja anda. Selepas bank in/transfer, anda diminta menghantar bukti bayaran/resit & detail-detail yg kami perlukan. Barang akan sampai dlm masa 3-5 hari selepas anda mendaftarkan diri.
Kekosongan adalah terhad!!!
Sesiapa yang berminat boleh buat pendaftaran sekarang.
Harap maklum!!!

Anonymous said...

Alhamdulillah tergerak hati nak check dulu. Rupa2nya betul scammer!! Org yg sama cik Hidayu jugak. Aku baru je whatsapp dia petang tadi. Check sebab tak sedap hati. Bila tengok balik mmg sama no akaun maybank dan no telefon dia. Cara iklan pun sama! Nasib baik terjumpa blog ni. Korang semua hati2 lah. Macam2 org sekarang ni guna cara nak rembat duit kita. Alhamdulillah selamattt duit rm60 aku

Anonymous said...

Sampai 2019 ni tak settle lagi..camne nak stop kan diorang ni..
Baru je dia wassap..sama la suruh bank in ke akaun hidayu muhammad...baca komen²yg lain, pemilik akaun mesti orang yang sama..boleh jejak ke org ni?? Tangkap ke...nasib tergerak hati nak google..selamat duit dari ditipu😑

Unknown said...

Djoe- aku pun dh kna tipu. Bru dpt tau bila bca kt Google ni. Haram jadah betina ni mkn duit haram. X halal aku dunia akhirat w'pun kna tipu $60. Dh brapa ramai yg kna tipu. Sesiapa dpt tau pasal celaka ni tlg info. Sebaiknya msti buat report. Bila wassap x dibalas pun. Min sumpah org la betina ni. Tnggu kifarah dri Allah. Dh bertahun rupanya menipu org betina ni.

Anonymous said...

aku pun dah kene ... baru je barapa hari ni.. aku ws dia cakap mana barang krja. dia bluetick je. then aku gertak dia utk cari kat rumah. dan² dia cakap brg baru pos.. hari selasa ni aku nak buat report. so korang yg terkene please sama² buat report. supaya cibai ni kene tangkap dan supaya ramai x kene tipu... jom buat report..

Anonymous said...

salam gaiss...iklan mlipat risalah tu msih ade kt google...sy da try ws org tu (cik aniza) sktr kul 6ptg smlm (isnin, 16/9/2019), tp dlm kul 9lbih mlm bru dia bls...dlm chat tu dia tulis ttg keje mlipat risalah n p'dftarn bayarn ats nama Nor Hidayu bt Muhamad...sy rasa xsdap hti tu sy try research kt google t'nyata org nie scammer rupanye, nsib sy blom bank-in lg sbb syg rm60 nk kasi sng2 kt scammer...b'dasarkn feedback dri komen2 sblmnye sy rasa da blh sgt wt report psl scammer nie t'utama Nor Hidayu tu sbb da brp rmai org t'kena n bank-in ats nama dia, dia sdap2 dpt duit ats angin...slgi x stop ape dia wt, slgi tu ramai lg mgsa d'tipu...b'dasarkn ss testimoni yg dia wt tu stlh sy check btol2 rasanye org yg sama create testimoni tu sbb tnda bacaannye sama xmcm org lain, mybe dia guna byk no fon, or dia org yg sama post iklan tu cuma guna nama b'beza2 skdr nk kaburkn org ramai supaya sng dia nk mnipu...stkt gmbr ws ntah mana2 dia copy pic org lain utk m'yakinkn testimoni dia je tu...kpd bakal2 yg nk wt keje smbiln dri rmh, better wt research dulu sblm t'tipu... sbb kesian kt korang yg btol2 nk cri income tp d'tipu oleh org yg x b'tggjwb...awas scammer msih b'leluasa dgn mcm2 cara nk mnipu org rmai slgi x d'ambil tindakn...pls ramai2 wt report psl Nor Hidayu biar dia m'jwb kt balai...iklan2 tu, no acc hidayu, n mana2 ss resit2 yg da bank-in jadikn bukti utk wt report...nie da 2019 slgi x amik tindakn, slgi tu dia mkin berani mnipu org rmai...scammer Nor Hidayu bt Muhamad (513032505330)...n lg 1 ht2 masa p'dftaran dia suruh isi nama, alamat pnuh, no ic, acc bank n mcm2 lg da mcm nk iv keje...so jaga2 tkot dia salahgunakn mklmt tu utk tujuan yg x d'ingini cth ade scammer mnyamar ckp kita ade hutang loan bank xbyr bla bla bla dgn tujuan dia nk suruh bank-in...pls be alert...ok gaiss

Anonymous said...

Baru dapat wsap dr dia smlm,dah rsa berminat tp hati rsa x sdap je nsib jumpa blog ni...bila sya baca ada yg sebijik mcm saya ni hah, nama, no bank smua...Alhamdulillah x sempat bankin....



NAMA SYARIKAT:

*ARASUCCES BUSINESS*
*TR016320-D*

*KAMI MEMERLUKAN*
*PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT*

*Terima kasih kerana berminat dengan kerja sambilan yang kami tawarkan. Kami merupakan peniaga kotak doorgift. Oleh kerana* *permintaan yg terlalu tinggi, pekerja sangat diperlukan sekarang untuk* *membantu kami melipat kotak-kotak doorgift yg masih belum* *selesai dipasang . Gaji yg ditawarkan nanti tidaklah seberapa lumayan, tapi insyaallah akan membantu serba sedikit dari segi kewangan anda*

Kualiti kerja
Sepanjang anda melakukan kerja ini anda mesti mengutamakan kualiti kerja anda dan dijaga sepanjang masa ketika melakukan kerja-kerja ini. Maksud kualiti kerja ini pilih tempat yang sesuai supaya kerja yang anda lakukan kelihatan bersih dan kemas.begitu juga ketika anda melipat kotak ini.
Setelah anda selesai melakukan kerja anda haruslah pos kembali kotak itu kepada kami.limit perlu siap 200 seminggu anda perlu siapkan

- siap 1 kotak dpt RM0.70 sen
- siap 200 kotak dpt RM140.00
- siap 400 kotak dpt RM280.00
- siap 600 kotak dpt RM420.00

Segala cara-cara melipat akan dibagitahu mengikut panduan yang kami sediakan nanti.agar lebih mudah anda memahami caranya
Selepas itu bahan kerja anda akan ditambah 300-400-500-600 dalam masa setiap minggu.
Selepas kerja selesai, susunkan kotak-kotak tersebut dengan kemas & teratur dalam satu kotak besar yg telah disediakan.
Anda diberi tempoh dlm masa seminggu untuk siapkan kotak-kotak doorgift ini. Kami akan menghantar kotak melalui ( *KURIER SKYNET*)&( *POS LAJU*).Setelah selesai semuanya, *semua pos akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kami
*01151694540*
*NURAINA NABIHAH BT MOHD JAMAL*

BAGAIMANA NAK MEMOHON???
*Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu*
Yang berumur 18 keatas sahaja
( *NAMA PENUH*):(seperti dlm kad pengenalan)
( *ALAMAT LENGKAP*):(alamat sekarang)
( *NO.TELEFON*):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
( *POSKOD*):(wajib ada)
( *NEGERI/DAERAH*):(wajib ada)
( *NO. AKAUN BANK*):
(sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos) &Anda yang amat digalakkan *suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll*

Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan anda, sila buat bayaran pendaftaran sebanyak *RM60.00* ke akaun dibawah.👇
*NORHAYATI BT KASIM*

*MAYBANK*
*163037305556*

Tujuan kami mengambil bayaran pendaftaran adalah untuk membantu kerani menguruskan data-data pekerja dengan lancar. Selepas bank in/transfer, anda diminta menghantar bukti bayaran/resit & detail-detail yg kami perlukan. Barang akan sampai dlm masa 3-5 hari selepas anda mendaftarkan diri. Kekosongan terhad!!! Sesiapa yang berminat boleh buat pendaftaran sekarang.Harap maklum!!!

♥ Capital S ♥ said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Allahu, dah bank in 3,4 hari lepas, harini baru tergerak hati nakk google.. hmmmm, dahla aku ni student, nakk makan pun kadangg takde duit.. Nama lain. no fone lain, tapi no acc sama. tak guna punya HIDAYU MUHAMAD.

Muhammad Amaluddin said...

ya allah tergerak hati hari ni nak check,memang nak sangat2 buat kerja ni tapi bile saya tanya diorang balas lambat sangat2 dan membuatkan saya rasa was was, hari ni saya terasa mcm nak google alhamdulillah syukur selamat duit saya walaupun rm60,terima kasih yang memberi tahu hal ni. *Cara Buat Pendaftaran Melalui Whatsapp.*
Untuk mulakan kerja ini anda perlu buat bayaran pendaftaran terlebih dahulu sebanyak *RM60.00.* Anda boleh buat bayaran melalui bank in di mesin atm, transfer atau banking online kemudian hantar slip bank in atau gambar Screenshots dari komputer *(jika bayaran melalui online)* bersama dengan butiran diri anda whatsapp 016-892 5971 kemudian tunggu pengesahan pendaftaran anda daripada kami. 

*Butiran Diri Anda Yang Diperlukan.* 
1⃣.) *Nama penuh:* [mengikut i/c] 
2⃣.) *Alamat lengkap:*  [Untuk Kami Pos Bahan Kerja]
3⃣.) *No. Kad pengenalan/Passport :*
4⃣.) *No. Akaun dan nama bank:* [pemohon]
5⃣.) *No. Telifon:* [No. Telifon Pemohon]
6⃣.) *Poskod:* [wajib di isi]
7⃣.) *Gmail:* [Jika Ada]
8⃣.) *Pekerjaan Sekarang:* [perlu diisi]
9⃣.) *Saya ingin lakukan secara:* Sambilan/sepenuh masa : *[nyatakan]*
��.) *Saya ingin bayaran melalui:* bank/kiriman wang *[nyatakan]*

*❌Jika Anda Mahu Bayaran Melalui Kiriman Wang Tidak Perlu Berikan Nombor Akaun  Bank❌*

Anda boleh buat bayaran pendaftaran Melalui Nombor akaun pengurus kami seperti di bawah ini dan Setiap pendaftaran melalui whatsapp mesti disertakan dengan bukti bayaran *(slip bank)* bersama dengan butiran diri anda yang diperlukan. pendaftaran tanpa bukti bayaran tidak akan dilayani. 

*Maybank2u*
*513032505330*  
*Cik Nor Hidayu Bt Muhamad.*

*PEMBERITAHUAN TERKINI!*
*Jika anda memilih bayaran melalui bank sila pastikan akaun Bank anda aktif* *(Jika lama tidak guna sila Kemaskini)* sila semak terlebih Dahulu kesemua butiran diri anda terutama *Nama penuh,* *Alamat lengkap, *Nombor Akaun,* *No. Kad pengenalan atau Passport,* *No.Telifon,* *Poskod,* *Pekerjaan* dan lain-lain ditulis dengan betul sebelum Whatsapp kepada kami.

Sebarang kesilapan maklumat yang di hantar melalui whatsapp akan melambatkan lagi proses pemohonan untuk diluluskan dan seterusnya menjejaskan penghantaran bahan kerja pada anda nanti oleh itu sila berikan perhatian anda disini.

*Dengan Melakukan Kerja Ini Anda Tidak Perlu.*
✅ Tidak perlu mencari dan menaja sesiapa.
✅ Tidak perlu keluarkan modal yang besar. 
✅ Tidak perlu simpan stok atau beli bahan.
✅ Tidak perlu beli sampul surat dan setem.
✅ Tidak perlu keluar pagi-pagi dengan tergesa-gesa.
✅ Tidak perlu sebarang kelulusan spm.
✅ Tidak perlu promoter sana sini.
✅Tidak perlu pandai computer tulis tangan boleh.

*Kelebihan Yang Akan Anda Dapat.*
✅ Masa bekerja yang singkat dan mudah 2-3 jam setiap hari. 
✅ Boleh lakukan kerja bila-bila dan dimana sahaja.
✅ Duit masuk melalui bank setiap hari dan minggu.
✅ Anda bebas lakukan kerja tidak terikat dengan sesiapapun. 
✅ Boleh ambil duit di bank setiap minggu bila anda perlukannya.
✅ Boleh simpan duit banyak sebelum hari tua anda. 

*PEMBERITAHUAN TERKINI!*
Kami berharap penerangan ringkas disini jelas mudah difahami dan penerangan lebih detail serta cara-cara Melakukan kerja ini dan contoh gambar akan kami berikan sekali Lagi apabila anda terima kertas kerja daripada kami nanti.

*Cepat... Jangan Berlengah  Lagi.. Kuota Perdaftaran Kami Akan Penuh Pada Bila-bila Masa. Pendaftaran Terhad Untuk 3,000 Yang Terawal sahaja!*

Anonymous said...

kita kne report scam yg bernama hidayu ni iklan dia masih berjalan lagi .saya harap kamu semua dpt buat report tentang hidayu ,saya pon sudah membuat report tentang si hidayu bangdat niLagisagu saya jadi knekan dia pulak haritu AHAHHA

Unknown said...

baru wasap dengan ARASUCCES BUSINESS TR016320-D No HP:+601151694540, 12 minit saja kena reply balik.. lepas tu minta bank in RM70. semak kat google scammer.. hihiihii.. sekarang ni na cuba video call.. nak edit bank transfer dari sms & hantar kepada mereka.. thank you blogger dan semua yang share comments..

Anonymous said...

Anak babi Aq pon bru kena scam aq student x de duit nmpk job ni x pikir pnjg trus bank in fucker 60 tu byk utk aku eh sial la sape Ada info psl diorang sila kongsi aq nk pijak scammer ni Aq lps bank in dia bluetick je babi

Unknown said...

Yg mana dh kena tu. Jgn ulang jela. Yg mna xtaw tu buat kaji selidik dlu.. Mna ad kerja yg senang dpat duit cmtu jaa. Dok umh jaa.. Berfikir sebelum.bertindak.. Xdinafikan ekonami jtuh.. Kos sara hdup tinggi. Tapi tula mna ad kt dunia niey kerja senang² dpat duit.. Klau AMDAIKATA nk buat kerja haram pun susah..

Unknown said...

NAMA SYARIKAT:

*ARASUCCES BUSINESS*
*TR016320-D*

*KAMI MEMERLUKAN*
*PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT DENGAN KADAR SEGERA*

*Terima kasih kerana berminat dengan kerja sambilan yang kami tawarkan. Kami merupakan peniaga kotak doorgift. Oleh kerana* *permintaan yg terlalu tinggi, pekerja sangat diperlukan sekarang untuk* *membantu kami melipat kotak-kotak doorgift yang masih belum* *selesai dipasang . Gaji yang ditawarkan tidaklah seberapa lumayan, akan tetapi insyaallah akan membantu serba sedikit dari segi kewangan anda*

Kualiti kerja
Sepanjang anda melakukan kerja ini anda mesti mengutamakan kualiti kerja anda dan dijaga sepanjang masa ketika melakukan kerja-kerja ini. Maksud kualiti kerja ini pilih tempat yang sesuai supaya kerja yang anda lakukan kelihatan bersih dan kemas.begitu juga ketika anda melipat kotak ini.
Setelah anda selesai melakukan kerja anda haruslah pos kembali kotak itu kepada kami.Anda perlu siapkan 200pcs kotak dalam masa seminggu

- siap 1 kotak dpt *RM0.70 sen*
- siap 200 kotak dpt *RM140.00*
- siap 400 kotak dpt *RM280.00*
- siap 600 kotak dpt *RM420.00*

Segala cara-cara melipat akan diberikan mengikut panduan yang kami sediakan.
panduan yang kami berikan akan memudahkan anda untuk memahami tata kerja dengan baik
Selepas itu bahan kerja anda akan ditambah 300-400-500-600 dalam masa setiap minggu.
Selepas kerja selesai, susunkan kotak-kotak tersebut dengan kemas & teratur dalam satu kotak besar yg telah disediakan.
Anda diberi tempoh dlm masa seminggu untuk siapkan kotak-kotak doorgift ini. Kami akan menghantar kotak melalui ( *KURIER SKYNET*)&( *POS LAJU*).Setelah selesai semuanya, *semua pos akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kami
*01151694540*
*NURAINA NABIHAH BT MOHD JAMAL*

BAGAIMANA NAK MEMOHON???
*Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu*
Yang berumur 18 keatas sahaja
( *NAMA PENUH*):(seperti dlm kad pengenalan)
( *ALAMAT LENGKAP*):(alamat sekarang)
( *NO.TELEFON*):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
( *POSKOD*):(wajib ada)
( *NEGERI/DAERAH*):(wajib ada)
( *NO. AKAUN BANK*):
(sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos) &Anda yang amat digalakkan *suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll*

Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan anda, sila buat bayaran pendaftaran sebanyak *RM70.00* ke akaun dibawah.👇
*NORHAYATI KASIM*

*MAYBANK*
*163037305556*

Tujuan kami mengambil bayaran pendaftaran adalah untuk membantu kerani menguruskan data-data pekerja dengan lancar serta membuka fail-fail kerja anda. Selepas bank in/transfer, anda diminta menghantar bukti bayaran/resit & detail-detail yg kami perlukan. Barang akan sampai dlm masa 3-5 hari selepas anda mendaftarkan diri.
Kekosongan adalah terhad!!!
Sesiapa yang berminat boleh buat pendaftaran sekarang.
Harap maklum!!!


01151694540 ni lg satu no.

Dia kt betul betul door gift. Xpercaya la saya


nina said...

la, ingat hati nak mesej juga budak mira ni, dia buat iklan di google, iklan dia keluar muka depan untuk carian kerja dari rumah. rasa tak sedap hati saya google dulu, terus terjumpa blog ni, aaah la no tel dia sama, ni ha iklan dia, jobparttimemalaysia(.)blogspot(.)com/
orang yang sama kah mira ni, 0168925971, saya dari https://vendormallz.com/ baru ingat nak tulis review produk kerja dari rumah.

Anonymous said...

TAHUN 2019 MASIH AKTIF NORHAYATI AQ PON DAH TERKENA SEDIH WEI 76 HINGGIT HILANG CAM TU JE

Unknown said...

Dah 2020 masih ada lg manusia yg makan duit haram.. Sampai akhirat tkkan
pernah nk halal satu Sen pom... Sedih pom ada 150 lesap.. Nk kata cacat tuhan
bagi kaki tangan, nk cri duit sndri tk blh.. Jdi scammer bodoh apa
Hati² lah
Nom acc 7615528976- Muhammad farez zaim
Nom tel 019-6431036

Ntah lah nom tel perempuan mana dia guna.. Kerja haramm

Anonymous said...

Ramai yg terkena. ..

Anonymous said...

Adoi...scam ke? Shit, tak sempat google dulu sebab baca testimoni w.app banyak sangat dari cik zieha tu. Akaun bank atas nama nurhidayu ...adoi

Anonymous said...

Nasib baik tak transfer lagi Sbb diikutkan hati esok nak transfer duit utk pndaftaran tu. Pastu terdetik jugak Di hati ni nak search pasal kerja part time tu yg rupanyaa scammer !! thank you too this blogger :)

Ct said...

Sampai Skrang pun masih wujud n cari Org join, pendaftaran da naik sekarang rm60, nama guna yati sekarang ni..... Pelik la da berpuluh tahun Kot masih boleh lagi running benda ni. Siap promote KT tenet sampai tahun 2020. Mangsa tk Buat report ker?

Ct said...

Sampi arini wei Org tu wat keje ni lagi guna akaun bank norhidayu. Tuan punya blog klu ada masa update LA pasal ni, Mintak tolong semua mangsa yg da terkena report polis berjemaah. Mungkin polis anggap ni kes picisan jer Kot. Aku Baru jer Wasap ngan Org tu malam tadi.. Tapi pasal dia mintk rm60 Utk pendaftaran aku tk jdi LA Nk join. Pasal mula2 kata free jdi suspicious situ... Korang mesti da beribu2 Org jdi mgsa dia. Korang sebar LA KT twitter viralkan n berjemaah report polis.

Anonymous said...

Masih wujud lagi org ni. Contact person cik wanie, acct no atas nama wan Norozilayati. Tergerak hati nak check & google sebab terfikir macam senangnya buat duit. Thanks pd blogger ni yg buat blog tentang scammer ni yer

*Cara buat pendaftaran & Butiran Diri Yang Diperlukan.*
Jika anda berminat untuk melakukan kerja ini sila daftar & buat bayaran pendaftaran sebanyak RM60.00 sama ada melalui mesin atm, tranfer online *(jika anda buat bayaran melalui tranfer online sila sreenshot transaksi bayaran & whatsap pada kami)*

*wan norozilayati*

*MYBANK*
*513032506558*


*Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu*

( *NAMA PENUH*):(seperti dlm kad pengenalan)
( *ALAMAT LENGKAP*):(alamat sekarang)
( *NO.TELEFON*):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
( *POSKOD*):(wajib ada)
( *NEGERI/DAERAH*):(wajib ada)
( *NO. AKAUN BANK*):
(sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos) &Anda yang amat digalakkan *suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll*

Semua butiran diri anda mesti ditulis melalui whatsapp dan hantar kepada kami bersama dengan slip bayaran whatsapp ke 0134998100 puan wanie.

Anonymous said...

Aduhh sy trkne jgk..dah transfer bru bace kt google..bru taw scam..melayang rm60..siot betol..wssp dye..sruh cancel pndftaran..bluethick..tp x bls2..

Unknown said...

saya pn dh kna tpu jgk.duit tu utk bli ssu ank tp tk sngka plak nk jd mcm...knp diorg msh aktif lg smpai skrg...sorg 60 inggt..10 org dh 600 inggt.snang nye amk duit org dgn cra mnipu mcm ni..pttlh tggu2 brg tk smpai2...text whatsap pn snyp je smpai skrg.mcmne nk hntikn pnipuan mcm ni.ksian pd yg bkn jnis org snnlang nk kmpulsmpan duit..

Unknown said...

Hi

Kerja Sambilan di Rumah sendiri. Memasukkan Marketing Risalah dalam sampul surat. Bahan Kerja dibekalkan. Anggaran Pendapatan RM 300 - RM 500 seminggu.

Jika berminat, sila pm saya m
Kamu hanya memasukkan Marketing Risalah dalam sampul surat.
Kami akan membekalkan Bahan Kerjanya termasuk Risalah & sampul surat ke Rumah kamu.
Bila siap kerja. Kami akan datang ambil Bahan Kerjanya dari Rumah kamu.
Upahnya di bank-in setiap minggu. Boleh guna Akaun sendiri.
Pendaftaran Ahli hanya RM 50 sekali seumur hidup. Menampung kos penghantaran Barang.
Kamu boleh pilih Kerja Part-time atau Full-time.
Kerja ikut masa senang kamu. Asalkan kerja siap dalam seminggu.
Hi

Masih berminat Bekerja Sambilan??
Part-time sekurangnya 100 keping. Upahnya RM 30 seminggu.
Full-time sekurangnya 200 keping. Upahnya RM 500.
Pendaftaran Ahli sama
Kalau mendaftar hari ini. Kami hantarkan Bahan Kerjanya besok hari Khamis secepat mungkin.
Boleh saya tanya bila kamu mahu mendaftar?Bagi detail maklumat kamu Nama, Alamat, Bank & No Tel

*Maybank 114178866401 (Audrey)+60 17-875 7691*

Kami tengah menyediakan Bahan Kerjanya untuk kamu.
Nanti I bagi Pos Laju Tracking Nombor. Barang akan sampai dalam 2-3 hari bekerja.

*Maybank 114178866401 (Audrey)+60 17-875 7691*

BERHATI HATI DENGAN NOMBOR NI OKAY, SALAH SEORANG SCAMMER

Hamba Allah said...

Ni kerja sambilan mengajar org tipu wat dosa mcm dia...Dia suruh kita copy paste ayat dia sendkn ke insta ke fb ke blog ke google ke iklan kt akhbar ke...dia amik duit kita 60 pastu dia ajar kita menipu amik duit org lain lak 60 pastu org lain amik duit 60 org lain lak dgn cara copy paste ayat kerja sambilan lipat sampul...klau org x pk dosa dia nekad wat benda yg sama mcm dia wat...Lipat sampul tu auta je x wujud pn...Dia hntr salinan suruh kita copy salinan yg sama kt org nnti org tu bnkin duit kt kita pastu kita lak ajar org tu wat salinan mcm yg kita wat...mmng la dpt beratus ribu dlm seminggu duit dri 60 org bnkin kt kita tula sbnarnya...

Anonymous said...

Pukimak ni sampai sekarang menipu nod Dan nama akaun sama nor hidayu bt Muhammad cuma no beza2 patut la hati aq rse x sdp nak bankin berminggu minggu aq tunda bankin smpai harini nasib la aq tgk entry org kene kencing ngn dia..hrp mampus kena corona

KinahSeli said...

Huaaaaa.. aku kena tipu jugakk.. tahun lepas² adik kna.. tpi saya husnozhon sbb yg saya kalini org tu post bnda hantar rumah.. igtkn hantar smua sampul n surat yg kna lipat tu.. rupanya dia bgi sehelai je kertas promote.. sgn buku panduan.. dpt 3 sampul kosong.. pastu pm.. lambat dia reply.. dia kata aku kena copy mndalah tu bbanyak.yg first batch kna copy sbanyak 50 helai. dah tu kna post kt org² trtntu.. kat situ ada sekali borang yuran rm30ringgit.. dia kata yuran tu org yg kita hantar surat tu kna bayar kt kita. Pastu aku bengang laa.. kenapa photostate kna guna duit aku.. sedangkan sebelum buat pembayaran dia takde kata pun aku kna kluarkan duit copy smua risalah.. pastu tnya dia apa jadi kalau takde sorang pun bayar rm30 tu.. apa aku dapat? dia kata nnti dia tanya encik azizi...nama Puan ni Puan Mas.. akaun yg saya bank in nama lelaki.. bin muhammad..

Anonymous said...

kita yg kena scam ni takde kena apa2 ke nanti? sebab dia dah ada details no acc, nama,no fon kita semua. tadi baru sampai risalah tu lepas tu tengok kat situ orang tu kena bank in dalam acc saya, atas nama saya sekali. ya Allah saya taknak terlibat benda macam ni. korang kena sekali ke macam ni? saya kena scam jugak dengan cik era ni.

Anonymous said...

Ya Allah.. hampir2 nak kena tipu.. nasib baik duit tak cukup dlm bank sbb tgh tunggu duit masuk 😂 nasib baik jugaklah Allah gerakkan hati nk buat search pasal ni.. alhamdulillah.. nama org tu cik yatie.. acc bank 221431106090 Puan Zuhaiza 😂 bersyukur sgt wehh

Unknown said...

baru sangat jaa terkena tadi haishh dah bank in baru tergerak hati nak google pasai ni, emm ada sapa2 yang dh report polis?

Alia said...

Ya allah...selamat x terkena..memang dia suruh bank in rm60 untuk kos pemprosesan...saya ada pm 2 org..dua dua cakap benda yg sama...
Bank in rm60 dulu..saya chat susah sangat nak balas...saya baru je kena tipu dengan org lain..sakitnya hati..jumpa dekat akhirat

Unknown said...

Alhamdulillah aq x tertipu...mula² dah percaya dgn benda ni tapi terdetik nak research dulu... hati² semua nom dia 0168925971 dan acc bank dia guna nama zuhaiza mastura mahadi....semoga kita semua dijauhkan dari penipu ni

Anonymous said...

haih. thank god jumpe blog ni. Omg!! guess I'm th latest victim here, kena tipu . arghhh! anyway its my fault tak check btul2. coz I thought this kinda job is real, plus its my last money, seems now days susah dpt job. haih.

I still got her fon Number , Puan Zuhaiza Mastura; 010-3752302.

And actually i risau what if they misused the information i bagi like nombor bank, I/C and no.fon. what should i do guys?

As said...

Saya pun baru terkena..saya buat repot polis kemudian buat aduan ke bank rakyat..akaun Zulhaiza Mastura ...kemudian email kan aduan ke Cimb sebab saya transfer dari cimb..

Benzhen said...

Please Jangan Tertipu guys..

NORHAYATI KASS

MAYBANK
163037305556 / phone 01151694540

wan norozilayati

MYBANK
513032506558/ phone 0134998100 puan wanie

Anonymous said...

I pun baru trkena dgn puan Zulhaiza mastura tuu...0103752302..and im the latest victim here...wat should i do now?

Mangsa scam said...

Sekarang dia buat kerja lipat risalah la pulak..so hati2..repot je ramai2 baru polis ambik tindakan..repot ke bank rakyat..baru bank tu ambik tindakan gak..gerammm

Anonymous said...

Saya pun rasa saya kena scam juga. 😭😭😭 sedih sangat tapi nak buat mcm mana kan. Salah sendiri dah bank in baru nak search pasal semua benda ni. Dahlah sekrg susah nak cari kerja, sesenang je dorg tipu orang. Apa balasan ye utk org mcm tu?

No phone: 016-8925971: Cik Miera

*7627699248*
*Cimb*
*En. Muhamad rohaizan bin alias.*

Saya transfer pada 10/8/2020 kita tunggu jelah apa yg smpai kan?

Harap akan ada tindakan lah untuk orang2 yg macam tu. Aaminn

Anonymous said...

ya allah...patut laa rasa x sedap hati. lepas suami bank in baru terbaca blog ni. cik yatie namanya..emm sedih rasa wpon rm60. tambah dgn keadaan skrg ni yg perlu wang utk perbelanjaan.semoga penipu ni dpt azab yg seksa di akhirat kelak. amin.

Anonymous said...

hati²...sekarang ni depa guna akaun * cimb* *7627699248* * en.muhammad rohaizan bin alias* pulak. saya baru ja terkena..

Anonymous said...

AKU PUN DAH KENA SCAM skrng orng lain plak guna bsn
BAGAIMANA ANDA INGIN MEMOHON???
*Sila hantar detail lengkap anda melalui whatsap iaitu*
*Yang berumur 18keatas sahaja*
( *NAMA PENUH*):(seperti dlm kad pengenalan)
( *ALAMAT LENGKAP*):(Alamat sekarang)
( *NO.TELEFON*):(Nombor handfhone yang mudah dihubungi)
( *POSKOD*):(wajib ada )
( *NEGERI/DAERAH*):(wajib ada)
( *NO.ACC BANK*):(wajib ada )
(sekiranya tiada, upah akan dibayar melalui cek/wang pos)

Anda yang amat digalakkan *suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/tiada pekerjaan/peniaga dll*

Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan anda, sila buat bayaran pendaftaran sebanyak *RM70.00* ke akaun dibawah.��
*Shairulheerfiezan*

*BSN*
*1150041000076572*

Anonymous said...

Aku rasa scammer ni rotate no orng yg dia tipu mcm sruh sambung kerja tipu dia pdahal kita taktahu papa kita pun kena scam sbb nmpak patern penipuan dia mcm tu cuba tngok nama2 orng yg coment semua lain2

Anonymous said...



*7627699248*
*Cimb*
*En. Muhamad rohaizan bin alias.*

Skrg ni dia guna nama lain pulak.Tak habis² lagi scammer durjana ni. Nasib baik tak tertipu.

Anonymous said...

60 14-716 0758 - Taman Baiduri, 21700 Kuala Berang, Terengganu
Ni ada kawan tolong trace no scammer ni saya kongsi location based on no phone

Anonymous said...

Kenapa dia tak direport sampai sekarang ye.. padahal banyak blog bercakap pasal dia.. dri tahun 2008 lgi.. Isyhh3 12 tahun atau lbh makan duit haram.. Sampai hari ni iklan dia masih berjalan.. Sekarang ni bisnes doorgift pulak.. kalau dulu kertas kuning yg suruh fotostat tu.. Dah pandai pakai Business Whatsapp pulak dah.. Ingat orang tak cerdik ke zaman sekarang nak track dia..

Gaiss ingat ye nama ni.. masih hidup orang nye.. dah 2020 nii..

MUHD HASNUL ANUAR BIN MOHD

BANK RAKYAT
22-147-100401-2

NO. TELEFON WHATSAPP BUSINESS (YANG AKTIF SEKARANG):
+60 16-848 1691

Sesiapa yang pandai track segala details dia and mana dia tinggal please la buat report polis.. Sampai bila dia nak hidup mcm ni.. Berapa ramai lagi suri rumah, orang2 yg menganggur, student2 nak kena tipu dengan dia ni.. Blh kaya free2 je dia ni.. sampai blh bayar ad lg untk markting dia punya scam activity..

Saya saje je tanya ni no. tlfn cik yg ke berapa ye?? then, dia terus block aku.. hahahaa

Anonymous said...

I'm a student and I need money so I can buy my own laptop. I messaged two numbers that have the same advertisement and 'cause I'm not 18 yet, I asked for their shopee name but all they answered was "Resit pembayaran RM60 cik" 🙄 I'm getting suspicious so I did my research .I also asked the questions and all they did was seen🙄🙄🙄🙄 I'm glad I have trust issue and CIMB was down yesterday (i usually asked my sister to use her acc so i can buy anything online). I memang selalu doa kat Allah supaya diluaskan rezeki dan diberkati rezeki😌Alhamdullilah, Allah saved me from getting scam.😭😭 Here's the two numbers I had messaged :

0103752302 ( don't remember her name)
0168925971( Mira)
*MILIEZAA ENTERPRESE*
*8604338329*
*CIMB BANK*

Be careful everyone. It's 2020 and they still stoop so low👌🏻✨💜



Anonymous said...

Allahu aku pun kena tipu 😭 dh bank in baru jumpa sbb trgerak hati nak cari dlm true caller jumpa blog ni. Hmmm modus operandi sama cuma nama dia cik nieza : 0 16-438 7198 dan bank in ke sini : 7627699248
Cimb - En. Muhamad rohaizan bin alias. Korang yg dh terkena pergi la report ramai2 & install truecaller 😭 sumpah x halalkan dia mkn duit rm 60 melayang 😫

Anonymous said...

Nyaris2..fuhh

Anonymous said...

2021 pun ade lagi scam2 camni. Cik hayatie pakai bank cimb Miliezaa enterprese. aq rase dia ni scam berdasarkan komen2 korang kat atas sbb sebijik2. penerangan, iklan, gambar, nama (cik yatie), bank ( enterprese) bukan enterprise sume same. Thanks korang yg da share pengalaman sbb aq hampir2 tertipu td. So selamat rm50 aq😁. Korang yg bace komen2 ni fikir2 kan lah, jgn tertipu lagi sbb cik yatie and the geng nk buat comeback 2021 ni, duit tipu org yg lepas2 da abis kutt

Anonymous said...

Nasib baik aq bace komen korang. Selamat duit aq. Tq geng. Hampir2 nk kene tipu tadi. Tapi kalini duit pendaftaran rm50 je��. Norhayatie atau cik yatiee mastermind scam kalini. Pakai cimb bank MILIEZAA ENTERPRESE. Penerangan yg dia hantar kat ws pasal nk buat keje ni sebijik2 macam komen2 kat atas. Kalau tgk gambar2 review chat dia, mmg buat rase nk join je. Ade yg dpt rm400,rm700 seminggu WTH!!��. So hati2 dgn scammer2 camni

Anonymous said...

WEHHHHHH AKU BARU MACAM BERMINAT TAPI TAK SEDAP HATI , AKU CUBALAH SERACH NO DIA ADA SCAM KE TAK ,ADA NO SSM KE TAK SEBAB KATANYA ENTERPRISE TAPI NO RESULT!!! TAPI AKU TAK SEDAP HATI AKU SEARCH MILIEZAA ENTERPRISE PAPPP SCAMMER RUPANYA NASIB BIJAK.BILA AKU FIKIR BALIK ,TAKKANLAH OARANG NAK SENANG SENANG JE HANTAR BARANG KAT KAU PASTU KATANYA POST .HAISHHHHHHH SIA PENATLAHHH KORANG JANGAN PERCAYA OKY.Modus operasi terbaru guna acc cimb miliezaa enterprise , cik yatie ,

Anonymous said...

alhamdulillah alhamdulillah alhamdulillah..syukur sgt sebab xkena scammer. 😭😭😭.. kita nak kerja cari duit. tapi org² mcm scammer ni nk ambil duit delat org yg xda duit🙄.. syukur banyak-banyak sbb terdetik hati nak tgk n buat research pasal ni. gaisss tahun 2021,, hati² dgn org yg nama cik yati, +60 10-988 5580 dan nama acc number cimb dia MILIEZAA ENTERPRESE. jadahnya ENTERPRESE 😑😑😒..apa² syukur kerana Allah selamatkan aq😭😭😭.

Unknown said...

MAHU CARI MAKAN.INIMACAMPUN.ADA.KE?...

Anonymous said...

13/11/2021 masih giat beraktif, RANCAKK BERDOSAAAAA SEMUANYA! Nasib buat research dulu sebab yelah nak cari duit kan

Queen_Kpoppers said...

Ya allah ye memang RANCAK BERDOSAH SANGAT DAH LA KITA NI TERDESAK NAK GUNA DUIT

Unknown said...

Alhamdulillah... Baru berkira-kirq nk rekmen kt anak... Terima kasih kerana sharing dan buka mata akak... Alhamdulillah. RM60 duit jgk... Lepas ikan 4/5 kilo..

Unknown said...

Betul ke ni

Anonymous said...

hello dah 2022 ni gais. tau tak bangsa scammer lipat kotak ni still ada even dah 2022 HAHAHAHAHHA aku ni sumpahla terdesak gila nak buat part time nak cari duit sbb aku still student yg tgh blajar full time haih dear scammer tolongla takyan nak scam orang, makan duit haram tu bukan kt dunia je, bawak sampai ke akhirat oi. ko jangan main2 . nasib baik aku siasat dulu pasal ni, kalau tak terbang rm50 mat. satu lagi dia ada kasi sijil ssm dia, aku check kt ssm online tu takde pun, menipu betul sksksks take care semua

Anonymous said...

baru kena weh. dah transfer RM60. dah bagi maklumat lengkap semua. dah lebih 2 minggu. harihari ws dia dah tak balas. ni nombor dia 0103621153

Anonymous said...

Huhu samala dh terbayar baru tergerak nk cek...

Korang jangan terkena..Ni info dia

ada.Kerja kosong isi flyer.skop kerja pula,



flyer perlu dilipat,dimasukkan ke sampul dan dihantar ke pejabat pos.setiap sampul telah ditaip nama dan alamat.oleh itu,cik tak perlu menulis apa-apa lagi pada setiap sampul itu

setiap sampul juga telah dilekatkan setem.oleh itu,cik tak perlu membeli setem dan tak perlu melekatkan setem lagi pada setiap sampul itu.setiap sampul yang cik siapkan dibayar 30 sen.secara purata,cik akan uruskan 1250 hingga 1400 sampul setiap minggu.1250 sampul x 30 sen x 4 minggu = RM 1500 sebulan (minimum).ia boleh dikumpulkan beberapa hari atau sehingga seminggu sekaligus sebelum dihantar ke pejabat pos berdekatan cik.

cik pula akan menerima payment setiap minggu mengikut kaedah penerimaan pembayaran pilihan cik samada melalui bank,wang pos ataupun kiriman wang

buku panduan kerja turut akan diberikan kepada cik untuk rujukan cik nanti

cik akan menerima bahan kerja melalui poslaju atau j&t ekspress selepas cik kemukakan semua maklumat seperti dibawah :

1) nama penuh cik seperti dalam ic ataupun passport

2) alamat lengkap cik.cik boleh gunakan alamat rumah,bilik sewa dll untuk penerimaan barang.

3) semua nombor telefon cik gunakan

4) nama bank dan nombor akaun bank,abaikan akaun bank jika cik pilih gunakan wang pos ataupun kiriman wang.jika cik gunakan akaun suami/ isteri,nyatakan nama pemegang akaun tersebut sekali.

5) status pekerjaan cik sekarang.contoh: operator kilang,suri rumah atau penganggur

6) Pengalaman bekerja ( jika ada).

7) gambar slip bank in atau transfer yuran pendaftaran RM 50 sekali seumur hidup

yuran pendaftaran berfungsi sebagai cagaran kecil ke atas kiriman bernilai dan akan dikembalikan selepas 7 hari cik bekerja dengan baik

yuran pendaftaran perlu dibank in atau transfer ke 153010744575 maybank atau 7049997315 cimb bank atas nama tuan haji hamdal muhaimin.selepas cik bank in atau transfer,cik hantar gambar berkenaan pula dan tunggu barang sampai dalam 2-3 hari selepas maklumat diri cik seperti yang dinyatakan diatas diberikan.

Anonymous said...

jom kita buat report sama2 nak tak? baru lah polis percaya

Anonymous said...

Hahahah masih aktif lagi diorg tu , i baru nak join tadi, adik terdetik tadi buka google laa scam😂

Anonymous said...

Nasib laa tk bank in lagi🤣

Anonymous said...

0103621153 cimb milizea enterprise lagi acc number 8604338329 name cik yatie kononyer..lame penipu Haram ni beroperasi dri tahun 2015

Anonymous said...

Nasib google miliezaa enterprise no akaun 8604338329 cimb bank,,baca feedback dari 2015 scam rupenyaa...hareyy bete nasib tak daftar tak bankin lagi..minta rm60 untuk daftar apa kejadahnya hahaha..pastuu terfikir kerja apa masuk buku dalam sampul surat pastu pegi post..menatang apa nak post banyak2 benda sama mcm tuu..adoii nasib lahh tergoogle job nii..

Anonymous said...

Alhamdulillah, hampir jugak transfer duit RM206.80 kalau tak burn terus duit saya...

Ingat survey nak cari part time kat rumah utk duit poket sendiri ...patutlah mcm mendesak je suruh bank in duitnya petang ni...anak dah bgtau mcm scammer je umi...lepas Maghrib saya pun google akaun no yang disertakan...ambikk...terbeliak kejap baca sharing masing2.

ini whatsapp yag saya terima :

KAMI MEMERLUKAN
PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT DENGAN KADAR SEGERA

Terima kasih Tuan/Puan kerana berminat dengan kerja sepenuh masa dan sambilan yang kami tawarkan
Kami merupakan peniaga KOTAK DOORGIFT BEG KERTAS & LAIN II LAGI .
Oleh kerana permintaan yang terlalu tinggi, pekerja sangat diperlukan sekarang untuk membantu pihak kami melipat kotak-kotak doorgift yang masih belum siap dipasang . Gaji yang ditawarkan tidaklah seberapa lumayan, akan tetapi dapat membantu serba sedikit dari segi kewangan Tuan/Puan

KUALITI KERJA
Sepanjang Tuan/Puan melakukan kerja ini Tuan/Puan mesti mengutamakan kualiti kerja dijaga sepanjang masa ketika melakukan kerja-kerja ini.
Maksud kualiti kerja pilih tempat yang sesuai supaya kerja yang anda lakukan kelihatan bersih dan kemas.

Begitu juga ketika Tuan/Puan melipat kotak ini .

Setelah Tuan/Puan selesai melakukan kerja Tuan/Puan haruslah memberitahu kepada pihak kami iaitu (Puan Nuraina)

- siap 1 pcs dapat RM0.80sen
- siap 200 pcs dapat RM160.00
- siap 400 pcs dapat RM320.00
- siap 600 pcs dapat RM480.00

Segala cara-cara melipat akan diberikan mengikut panduan yang pihak kami sediakan nanti & akan saya(Puan Nuraina) ajar dari A-Z.

Panduan yang kami berikan itu nanti akan memudahkan Tuan/Puan untuk memahami cara kerja dengan baik dan teliti.

Selepas itu bahan kerja Tuan/puan akan ditambah dari minggu ke minggu seterusnya.

Selepas kerja Tuan/Puan selesai, susunkan kotak-kotak tersebut dengan kemas & teratur dalam satu kotak besar yang pihak kami sediakan nanti.
-Kurier akan datang pickup selepas Tuan/Puan selesai melakukan kerja.

Tuan/Puan diberi tempoh masa dalam seminggu(7hari) untuk siapkan semua kotak-kotak doorgift ini.

Pihak Kami akan menghantar kotak tersebut melalui ( KURIER SKYNET),( POS LAJU)&( JNT)
semua kos pengeposan akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kami

01129927532
NURAINA NABIHAH BT MOHD JAMAL

BAGAIMANA ANDA INGIN MEMOHON PEKERJAAN INI DENGAN PIHAK KAMI??

Sila hantar butiran diri Tuan/Puan pastikan lengkap . Hantar melalui whatsapp kepada Saya (Puan Nuraina) iaitu

( NAMA PENUH):(seperti dlm kad pengenalan)
( ALAMAT LENGKAP):(alamat sekarang)
( NO.TELEFON):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
( POSKOD):(wajib ada)
( NEGERI/DAERAH):(wajib ada)
( NO. AKAUN BANK):
( FULL-TIME/PART-TIME ):
(sekiranya tiada acc bank, gaji akan dibayar melalui wang pos)
Tuan/Puan yang amat digalakkan suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/penganggur/peniaga dll

Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan kerja Tuan/Puan . serta memudahkan kami untuk membuka fail-fail kerja nanti, anda perlu membuat bayaran pendaftaran sebanyak RM103.80 ke no. akaun yang tertera dibawah.👇

NORHAYATI KASS

MAYBANK
163037305556

Buat pengetahuan pihak Tuan/Puan No. acc syarikat kami tidak boleh digunakan sementara waktu.(audit)

Tujuan kami mengambil bayaran pendaftaran adalah untuk membantu kerani menguruskan data-data pekerja serta membuka fail-fail kerja Tuan/puan

kami memerlukan kos sedikit sebanyak
Oleh sebab itu pihak kami ambil duit pendaftaran daripada pihak Tuan/Puan harap memahami ya

Selepas bank in/transfer, anda diminta menghantar bukti bayaran/resit & butiran diri anda yang kami perlukan.
Barang akan sampai dlm masa 3-5 hari selepas anda mendaftarkan diri Tuan/Puan dengan pihak kami.

Kekosongan amatlah terhad!!!

Jika Tuan/Puan berminat dengan kerja yang kami tawarkan Tuan/Puan boleh membuat pendaftaran dengan kadar segera.

Siapa yang cepat dia yang dapat

Harap maklum!!!

TERIMA KASIH KERANA MEMBERI KERJASAMA YANG BAIK

❌ NON REFUNDABLE❌

Anonymous said...

Hai TUAN/PUAN
Terima kasih kerana buat keputusan untuk jana income bersama NYHT DOORGIFT HQ 💥

Saya PUAN NURAINA NABIHAH Yang telah berjaya membantu melahirkan PEKERJA yang mecapai income RM 5k sebulan dan mempunyai lebih 120 pekerja active yang sedang bersama saya 😍

Saya nak bantu awak pula berjaya bersama kami? 🔥

Sebelum tu,
Boleh saya dapatkan info TUAN/PUAN ☺️?

NAMA :
ALAMAT :
UMUR :
EMAIL :
BEKERJA/BISNES :

ADA PENGALAMAN MELIPAT KOTAK SEBELUM NI????




mula pelik jugak sebab try search nama company tak jumpa, lepas tu minta bank in ke akaun nama lain, berurusan dengan nama org lain pulak...tapi lega jugak sebab sempat semak detail...

Anonymous said...

Dia minta saya 145 lagi la banyak

Anonymous said...

Sya pernah buat report tahun lepas bukan dgn polis tpi dia mcm aadk mcm tu....yg uruskan bahagian scammer mcm ni....Sya kena scam atas sbb game online.....game sya rosak mcm tu....jadi kena byr rm20....betapa bodohnya sya xtnya alamat ke apa psl tuan punya scammer tu....jadi sya buat report...mencuba nasib lh katakan....walaupon rm20 sya dh blh makan 3,4 hari dh....so sya isi maklumat sya utk report tu....walaupun xlengkap diorang still hubungi sya dan jelaskan...diorang ckp sya berani sbb ambil tindakan utk buat report pada usia muda ni.....so dia ckp pihak dia atau polis tidak akan ambil tindakan kalau duit tu tidak lebih rm500 mcm tu....so yg mna kena rm60 ke apa memang diorang tak akan bkk kes....tpi mcm yg awak ckp....report dh bnyk tpi diorang xambil tindakan lgi ke....sejujurnya sya pon xtau mcm mna cara kerja diorang tu....mungkin diorang memang xlayan kalau duit rm60 mcm tu...mungkin sbb diorang xterima aduan....orang ramai takut nk buat atau xtau nk report mcm mna....ataupun takut nk pergi ke balai....rasanya tu masalah nya...lagi satu kalau dh buat aduan maklumat pula dilengkap mcm alamat scammer tu....nma penuh dia...so kita yg lemah ni memang xdpt buat apa lgi dh...sya check tentang part time job lipat kotak ni 2 tahun lepas means 2021 and yesss still now diorang masih lagi buat kerja kotor ni....pastu kena byr rm143.80...whatttt gila ke apa...org cari kerja sbb nk cari duit bukan nk habiskan duit....nama yg digunakan skrg puan nuraina....nama atas no acc bank pula norhayati kass...acc maybank (16303730556) dia ckp kena byr utk senang kerani dia nk uruskan fail fail tentang kita ....like whatt fail apa lgi ...kata kerja lipat kotak kan....kenapa nk uruskan maklumat tentang kita pula...kalau kerja lipat kotak mcm tu....pastu dia ckp xblh nk pakai no acc syarikat dia sbb (audit)....dh brpa tahun dh xblh guna...ke dh kena blacklist.....hahahha....aduuiii mcm mcm lah....so apa yg sya blh ckp....cari lh kerja yg dkt rmh ambillah kerja tu walaupun kerja dkt kedai makan ke apa ...tu semua rezeki....kalau xde buatlah kerja sendiri.....beranikan diri utk mencuba benda yg baharu....yg online plk ....cari lh kerja yg mcm kedai dia ternama juga...dlu sya pernah jadi dropship sabella yg baju tu....memang trusted....tpi sbb sya xde kenalan sngt so xlmbt lh nk blh duit....oklh ni je info yg sya blh bgi dan share dgn korang semua,harap bermanfaat lah

Anonymous said...

😰😰😰sya pun kne scam dgn dia org weiii hbs 200 rtus aku*KAMI MEMERLUKAN*
*PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT DENGAN KADAR SEGERA*

*Terima kasih Tuan/Puan kerana berminat dengan kerja sepenuh masa dan sambilan yang kami tawarkan*
*Kami merupakan peniaga* *KOTAK DOORGIFT BEG KERTAS & LAIN II LAGI* .
*Oleh kerana permintaan yang terlalu tinggi, pekerja sangat diperlukan sekarang untuk* *membantu pihak kami melipat kotak-kotak doorgift yang masih belum* *siap dipasang . Gaji yang ditawarkan tidaklah seberapa lumayan, akan tetapi dapat membantu serba sedikit dari segi kewangan Tuan/Puan*

*KUALITI KERJA*
*Sepanjang Tuan/Puan melakukan kerja ini Tuan/Puan mesti mengutamakan kualiti kerja dijaga sepanjang masa ketika melakukan kerja-kerja ini.*
*Maksud kualiti kerja pilih tempat yang sesuai supaya kerja yang anda lakukan kelihatan bersih dan kemas.*

*Begitu juga ketika Tuan/Puan melipat kotak ini .*

*Setelah Tuan/Puan selesai melakukan kerja Tuan/Puan haruslah memberitahu kepada pihak kami iaitu (Puan Nuraina)*

- siap 1 pcs dapat *RM0.80sen*
- siap 200 pcs dapat *RM160.00*
- siap 400 pcs dapat *RM320.00*
- siap 600 pcs dapat *RM480.00*

*Segala cara-cara melipat akan diberikan mengikut panduan yang pihak kami sediakan nanti & akan saya(Puan Nuraina) ajar dari A-Z.*

*Panduan yang kami berikan itu nanti akan memudahkan Tuan/Puan untuk memahami cara kerja dengan baik dan teliti.*

*Selepas itu bahan kerja Tuan/puan akan ditambah dari minggu ke minggu seterusnya.*

*Selepas kerja Tuan/Puan selesai, susunkan kotak-kotak tersebut dengan kemas & teratur dalam satu kotak besar yang pihak kami sediakan nanti.*
*-Kurier akan datang pickup selepas Tuan/Puan selesai melakukan kerja.*

*Tuan/Puan diberi tempoh masa dalam seminggu(7hari) untuk siapkan semua kotak-kotak doorgift ini.*

*Pihak Kami akan menghantar kotak tersebut melalui* ( *KURIER SKYNET*),( *POS LAJU*)&( *JNT*)
*semua kos pengeposan akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kami*

*01129927532*
*NURAINA NABIHAH BT MOHD JAMAL*

*BAGAIMANA ANDA INGIN MEMOHON PEKERJAAN INI DENGAN PIHAK KAMI??*

*Sila hantar butiran diri Tuan/Puan pastikan lengkap . Hantar melalui whatsapp kepada Saya (Puan Nuraina) iaitu*

( *NAMA PENUH*):(seperti dlm kad pengenalan)
( *ALAMAT LENGKAP*):(alamat sekarang)
( *NO.TELEFON*):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
( *POSKOD*):(wajib ada)
( *NEGERI/DAERAH*):(wajib ada)
( *NO. AKAUN BANK*):
( *FULL-TIME/PART-TIME* ):
(sekiranya tiada acc bank, gaji akan dibayar melalui wang pos)
*Tuan/Puan yang amat digalakkan* *suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/penganggur/peniaga dll*

*Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan kerja Tuan/Puan . serta memudahkan kami untuk membuka fail-fail kerja nanti, anda perlu membuat bayaran pendaftaran sebanyak RM143.80* *ke no. akaun yang tertera dibawah.*👇

*NORHAYATI KASS*

*MAYBANK*
*163037305556*

*Buat pengetahuan pihak Tuan/Puan No. acc syarikat kami tidak boleh digunakan sementara waktu.(audit)*

*Tujuan kami mengambil bayaran pendaftaran adalah untuk membantu kerani menguruskan data-data pekerja serta membuka fail-fail kerja Tuan/puan*

*kami memerlukan kos sedikit sebanyak*
*Oleh sebab itu pihak kami ambil duit pendaftaran daripada pihak Tuan/Puan harap memahami ya*

*Selepas bank in/transfer, anda diminta menghantar bukti bayaran/resit & butiran diri anda yang kami perlukan.*
*Barang akan sampai dlm masa 3-5 hari selepas anda mendaftarkan diri Tuan/Puan dengan pihak kami*.

*Kekosongan amatlah terhad!!!*

*Jika Tuan/Puan berminat dengan kerja yang kami tawarkan Tuan/Puan boleh membuat pendaftaran dengan kadar segera*.

*Siapa yang cepat dia yang dapat*

*Harap maklum!!!*

*TERIMA KASIH KERANA MEMBERI KERJASAMA YANG BAIK*

❌ NON REFUNDABLE❌

Anonymous said...

Aaminn ya Allah aaminn

Anonymous said...

melayang rm340 aku , memang sial. Kau merangkak cari aku kat akhirat nanti , babi.


*KAMI MEMERLUKAN*
*PEMBANTU MELIPAT KOTAK DOORGIFT DENGAN KADAR SEGERA*

*Terima kasih Tuan/Puan kerana berminat dengan kerja sepenuh masa dan sambilan yang kami tawarkan*
*Kami merupakan peniaga* *KOTAK DOORGIFT BEG KERTAS & LAIN II LAGI* .
*Oleh kerana permintaan yang terlalu tinggi, pekerja sangat diperlukan sekarang untuk* *membantu pihak kami melipat kotak-kotak doorgift yang masih belum* *siap dipasang . Gaji yang ditawarkan tidaklah seberapa lumayan, akan tetapi dapat membantu serba sedikit dari segi kewangan Tuan/Puan*

*KUALITI KERJA*
*Sepanjang Tuan/Puan melakukan kerja ini Tuan/Puan mesti mengutamakan kualiti kerja dijaga sepanjang masa ketika melakukan kerja-kerja ini.*
*Maksud kualiti kerja pilih tempat yang sesuai supaya kerja yang anda lakukan kelihatan bersih dan kemas.*

*Begitu juga ketika Tuan/Puan melipat kotak ini .*

*Setelah Tuan/Puan selesai melakukan kerja Tuan/Puan haruslah memberitahu kepada pihak kami iaitu (Puan Nuraina)*

- siap 1 pcs dapat *RM0.80sen*
- siap 200 pcs dapat *RM160.00*
- siap 400 pcs dapat *RM320.00*
- siap 600 pcs dapat *RM480.00*

*Segala cara-cara melipat akan diberikan mengikut panduan yang pihak kami sediakan nanti & akan saya(Puan Nuraina) ajar dari A-Z.*

*Panduan yang kami berikan itu nanti akan memudahkan Tuan/Puan untuk memahami cara kerja dengan baik dan teliti.*

*Selepas itu bahan kerja Tuan/puan akan ditambah dari minggu ke minggu seterusnya.*

*Selepas kerja Tuan/Puan selesai, susunkan kotak-kotak tersebut dengan kemas & teratur dalam satu kotak besar yang pihak kami sediakan nanti.*
*-Kurier akan datang pickup selepas Tuan/Puan selesai melakukan kerja.*

*Tuan/Puan diberi tempoh masa dalam seminggu(7hari) untuk siapkan semua kotak-kotak doorgift ini.*

*Pihak Kami akan menghantar kotak tersebut melalui* ( *KURIER SKYNET*),( *POS LAJU*)&( *JNT*)
*semua kos pengeposan akan ditanggung sepenuhnya oleh pihak kami*

*01129927532*
*NURAINA NABIHAH BT MOHD JAMAL*

*BAGAIMANA ANDA INGIN MEMOHON PEKERJAAN INI DENGAN PIHAK KAMI??*

*Sila hantar butiran diri Tuan/Puan pastikan lengkap . Hantar melalui whatsapp kepada Saya (Puan Nuraina) iaitu*

( *NAMA PENUH*):(seperti dlm kad pengenalan)
( *ALAMAT LENGKAP*):(alamat sekarang)
( *NO.TELEFON*):(nombor telefon yang mudah dihubungi)
( *POSKOD*):(wajib ada)
( *NEGERI/DAERAH*):(wajib ada)
( *NO. AKAUN BANK*):
( *FULL-TIME/PART-TIME* ):
(sekiranya tiada acc bank, gaji akan dibayar melalui wang pos)
*Tuan/Puan yang amat digalakkan* *suri rumah/pelajar lepasan spm/kerani/penganggur/peniaga dll*

*Untuk memudahkan pengemaskinian permohonan kerja Tuan/Puan . serta memudahkan kami untuk membuka fail-fail kerja nanti, anda perlu membuat bayaran pendaftaran sebanyak RM143.80* *ke no. akaun yang tertera dibawah.*👇

*TG AIDIL PUTRA*

*MAYBANK*
*163037370676*

*Buat pengetahuan pihak Tuan/Puan No. acc syarikat kami tidak boleh digunakan sementara waktu.(audit)*

*Tujuan kami mengambil bayaran pendaftaran adalah untuk membantu kerani menguruskan data-data pekerja serta membuka fail-fail kerja Tuan/puan*

*kami memerlukan kos sedikit sebanyak*
*Oleh sebab itu pihak kami ambil duit pendaftaran daripada pihak Tuan/Puan harap memahami ya*

*Selepas bank in/transfer, anda diminta menghantar bukti bayaran/resit & butiran diri anda yang kami perlukan.*
*Barang akan sampai dlm masa 3-5 hari selepas anda mendaftarkan diri Tuan/Puan dengan pihak kami*.

*Kekosongan amatlah terhad!!!*

*Jika Tuan/Puan berminat dengan kerja yang kami tawarkan Tuan/Puan boleh membuat pendaftaran dengan kadar segera*.

*Siapa yang cepat dia yang dapat*

*Harap maklum!!!*

*TERIMA KASIH KERANA MEMBERI KERJASAMA YANG BAIK*

❌ NON REFUNDABLE❌

Anonymous said...

weyh srslah aku hampir hampir transfer tapi tak sedap hati, aku google then jumpa comment kau ni mmg sebijik cenni aku jumpaa, thanks weyh sbb share 😭